[Προ-προειδοποίηση: Αν κάποιος συμπεραίνει ότι το άρθρο αυτό γράφτηκε για να στηρίξει θρησκευτικές πίστεις, έχει σοβαρά προβλήματα και καλείται να τα λύσει – πρώτα πρώτα γιατί μοιάζει φρικτά με τους δολοφόνους των συντακτών του Charlie Hebdo]

Θα ξεκινήσω από τους γνωστούς στόκους που με μαθηματική βεβαιότητα αντιδράσεων αγέλης εξοργίστηκαν ήδη από τον τίτλο, πριν καν διαβάσουν το κείμενο: η δολοφονία των σκιτσογράφων και συντακτών της πλουραλιστικής, αριστερο-αναρχοαυτόνομης εφημερίδας είναι εξορισμού έγκλημα μίσους. Οι δράστες είναι, πρακτικά, υπάνθρωποι, καθώς απάντησαν σε αυτό που θεώρησαν προσβολή με αφαίρεση της ζωής των «αντιπάλων» τους.

Πάμε, τώρα, από την ίδια την ενέργεια σε μερικές από τις προεκτάσεις της.

[Edit: Ορισμένοι, ιδεολογικά (ή και προσωπικά) προκατειλημμένοι, παρουσιάζουν τις σκέψεις που ακολουθούν ως δήθεν υπεράσπιση της επίθεσης, παραλείποντας κάποια σημεία και προβάλλοντας άλλα, λέγοντας ότι το ρεζουμέ είναι μια συλλογιστική του τύπου: «ε, κι αυτοί προκάλεσαν». Σε καμμία περίπτωση.

Ο σκοπός του παρόντος κειμένου δεν είναι να αναλύσει την επίθεση και τα αίτιά της. Η ενέργεια της σφαγής είναι αυτονόητα απάνθρωπη, άλογη και, όταν και αν εξιχνιαστεί ή υπάρξουν στοιχεία σχετικά με τους δράστες της – προς το παρόν έχουμε μόνο υπόπτους – και τα κίνητρά τους, θα μπορούμε να μιλήσουμε για το ίδιο το γεγονός. Μόνη μου επιθυμία με αυτές τις γραμμές ήταν να δείξω γιατί, παρά την συνολικά πολύ καλή δουλειά της Charlie Hebdo, διαφωνούσα και διαφωνώ με ένα τμήμα της, αυτό που είχε να κάνει με την σάτιρα απέναντι σε έναν ολόκληρο πληθυσμό. Χωρίς, φυσικά, να διαφωνώ στο παραμικρό με την σάτιρα απέναντι σε οποιαδήποτε θρησκεία.]

Η «σάτιρα» της Charlie Hebdo ανέδιδε εδώ και χρόνια ένα άρωμα φανατικού δυτικισμού. Μοιάζοντας με προέκταση του «καταδικάζουμε την βία απ’ όπου κι αν προέρχεται», η πολιτική δημοσίευσης της εφημερίδας σατίριζε (συνήθως με φτηνό χιούμορ) τόσο τον ευρωπαϊκό συντηρητισμό (πατρίς, θρησκεία, οικογένεια), όσο και τον ισλαμικό συντηρητισμό (συνήθως με αφορμή γεγονότα σε ισλαμικές χώρες). Μόνο που σ’ αυτήν την φαινομενική συνέπεια, υπήρχε ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα: Η Charlie Hebdo δεν βρισκόταν σε ισλαμική χώρα.

Αντιθέτως, βρισκόταν και δραστηριοποιούνταν στην Γαλλία, μια από τις κραταιές αποικιοκρατικές δυνάμεις, ρητά ή υπόρρητα χριστιανική, με γκετοποιημένους μουσουλμάνους πολίτες – πρώην σκλάβους και ενεργό συμμετοχή σε σειρά «ανθρωπιστικών» επεμβάσεων της, μετά την 11η Σεπτεμβρίου, συνασπισμένης Δύσης υπό το δόγμα «όποιος δεν είναι μαζί μας είναι εναντίον μας». Επίσης, η Γαλλία βρίσκεται στον πυρήνα του πολιτικού σχεδιασμού της Ευρώπης-φρούριο, με αντιμεταναστευτικές πολιτικές που κοστίζουν χιλιάδες ανθρώπινες ζωές προσφύγων κάθε χρόνο. Η Charlie Hebdo με το ένα χέρι κατεδίκαζε αυτές τις πολιτικές και με το άλλο χέρι τις νομιμοποιούσε, αναπαράγοντας και θεμελιώνοντας «πολιτικά» σ’ ένα αριστερόστροφο πλαίσιο, όλα τα στερεότυπα μίσους των Δυτικών λευκών για τους άραβες, τους μουσουλμάνους (όχι το Ισλάμ καθ’ εαυτό), την κουλτούρα τους, τον τρόπο ζωής τους.

Ήταν ακριβώς μετά την 11η Σεπτεμβρίου και μέσα στην έξαρση μίσους του δυτικού, λευκού κόσμου για κάθε τί που θύμιζε ανατολική κουλτούρα, έστω και με περιφερειακή σχέση με τη θρησκεία, που η Charlie Hebdo επέλεξε να αναδείξει (στην Ευρώπη) το δήθεν πρόβλημα του ισλαμικού φονταμενταλισμού (στην Μ. Ανατολή). Με το πρόσχημα της άσκησης κριτικής διά της σάτιρας προς κάθε κατεύθυνση, κατέφυγε πολλές φορές σε μισογύνικα, καθαρά και συγκεκαλυμμένα ρατσιστικά και, συνήθως ισλαμοφοβικά κλισέ.

Σ’ αυτό το σημείο, είναι καλό να θυμόμαστε ότι η σάτιρα επιτίθεται στον ισχυρό, στην εξουσία. Σάτιρα προς τον αδύναμο δεν νοείται, είναι κοινή βλακεία, εξυπνακισμός ή σκατοψυχιά. Δεν είναι δυνατόν να αφορίζεις, να γενικεύεις, να εκτοξεύεις μύδρους εναντίον των μουσουλμάνων (όχι του Ισλάμ ως θρησκείας), ξεχνώντας ότι αυτοί είναι οι β’ ή και γ’ κατηγορίας πολίτες στην χώρα σου, άσχετα αν είναι φανατικοί, απλώς πιστοί, κατ’ όνομα ή και δεν πιστεύουν καθόλου αλλά ανήκουν σε κοινότητα με έντονο ισλαμικό στοιχείο (οικογένεια, γειτονιά, κ.ο.κ.).

Αυτοί οι άνθρωποι, αργά ή γρήγορα, θα θεωρήσουν προσωπική αυτήν την προσβολή. Ναι, είναι παράλογο αυτό· ναι, δεν είναι ορθή σκέψη· ο καταπιεσμένος όμως δεν μπορεί, δεν προλαβαίνει να σκεφτεί ορθά, αναλυτικά, ψύχραιμα. Είναι καταδικασμένος από το κοινωνικό και πολιτικό σύστημα που κι εσύ αντιλαμβάνεσαι ως καταπιεστικό να πουλάει και το κορμί του ακόμα στον βωμό της δουλειάς ή της μικροπαραβατικότητας – όταν δεν έχει άλλα περιθώρια – για να ταΐσει άλλα δύο, τρία ή περισσότερα στόματα των ανθρώπων που αγαπάει.

Όπως ειπώθηκε από κάποιον μουσουλμάνο στο twitter, η επίθεση αυτή ήταν 100% αδικαιολόγητη αλλά και 100% αναμενόμενη. Όπως και η υποκριτική διαχείρισή της από το ίδιο το πολιτικό σύστημα και τα ακροδεξιά σκατά που σατίριζε η Charlie Hebdo.

Κρίμα.

Σχόλια:

Notify of
avatar
Sort by:   newest | oldest | most voted
vag_stephanou
Guest
vag_stephanou

Πάντως από τη στιγμή που κάνει το ίδιο για όλους (χριστιανούς, εβραίους κλπ) δε νομίζω πως μπορεί να κατηγορηθεί για στοχοποίηση και μεροληψία απέναντι στους μουσουλμάνους.

Η σάτιρα ακόμα και όταν βγαζει ένα κλισέ μπορεί κάλλιστα και να κοροιδεύει και το ίδιο το κλισέ… Και σίγουρα δεν μπορεί να θεωρηθεί η αιτία για αυτές τις πράξεις, αλλά η ίδια η καταπίεση και περιθωριωποίηση, όπως σωστά αναφέρεις. Αντίθετα, η σάτιρα μπορεί να κινητοποιήσει, παρόλο που μπορεί να μην είναι political correct.

Ζ
Guest
Ζ
Εγω δεν βλέπω κατά πόσο καλλιέργησε στερεοτυπα εναντίον της εκεί μειονότητας… Στην καλύτερη περίπτωση, εξέθετε τόσα χρόνια τη αντίστοιχη σκατοψυχία μέρους της Γαλλικής κοινωνίας όπως αυτής που ξέρουμε καλά στην Ελλάδα. Στο ότι ο άλλος αν είναι καταπιεσμένος και εξαθλιωμένος (και έχουν προηγηθεί πολλά πριν φτάσουμε να έχουμε μουσουλμανους τρίτης γενιάς στη Γαλλία των οποίων ο φανατισμός πουθενά δε συγκρίνεται με των πιο ήπιων και μαζεμένων παππούδων τους) και δε το παίρνει κατ’ανάγκη ψύχραιμα συμφωνώ. Όπως και στο ότι αργά ή γρήγορα, με το φασισμό και τη μιζέρια να φουντώνουν στην Ευρώπη, αυτό θα συνέβαινε. Αλλά δε το κάνανε εν… Read more »
Μπάμπης
Guest
Μπάμπης

Ναι, αλλά η σάτιρα δεν συμβαίνει σε κενό αέρος. Δεν στρέφεται προς την ίδια κατεύθυνση η σάτιρα απέναντι στον μουσουλμανικό φονταμενταλισμό όταν γίνεται από έναν που βρίσκεται στην Ευρώπη, σε σχέση με κάποιον που βρίσκεται στα Εμιράτα. Μπορεί εσύ στην ελλάδα να είσαι ενάντια σε όλες τις θρησκείες, αλλά δεν θα ξεσηκώσεις τις ίδιες αντιδράσεις αν κοροϊδέψεις τον ινδουισμό σε σχέση με το να κορόιδευες το χριστιανισμό.

Fay Le Strange
Guest
Fay Le Strange

Βασικά οι Χριστιανοί και Ινδουιστές δεν θα κάτσουν να σκασουν για το αν θα τους σατηρισει η ΟΠΟΙΑ γαλλική και μη εφημερίδα, αλλά οι Ισλαμιστές, πόσο μάλλον οι Τζιχαντηστές είναι φανατικοί μέχρι το κόκαλο, και είναι γνωστό παγκοσμίως τι είναι ικανοί να κάνουνε.
Οι δολοφόνοι λοιπόν, δεν πήγαν τυχαία στην Charlie Hebdo, άρα το μήλο της Έριδας ανήκει στην ίδια την εφημερίδα. Μεν έχουμε δημοκρατία, ελευθερία σκέψης και λόγου (ΕΝΝΟΕΊΤΑΙ!) αλλά μήπως καμιά φορά πρέπει να σκεφτόμαστε και τις συνέπειες των πράξεων μας; Μήπως λοιπόν δεν φταίνε ΜΌΝΟ οι Τζιχαντηστές αλλά και η ίδια η Chalrie Hebdo που τους έδωσε αφορμή;
Οεο;

Ζ
Guest
Ζ

Όποιος κι αν είσαι κυριούλη,
σίγουρα δεν έχεις ούτε υποψία για τι δουλειά έκανε η εφημερίδα αυτή. Μόνο με το Ισλάμ ασχολούνταν; ετσι σου’παν;
Έτσι μάλλον θα προτιμουσαν κάτι ενδοχώριοι ταλιμπαν σαν τον ‘Αδωνι ή τον Σαμαρά.

Z
Guest
Z

Αυτό ακριβώς δεν αντανακλα την δειλή ακροδεξιά αντίληψη του «για τον Μωάμεθ γιατί δε λέτε τίποτα;»
όχι ότι σας κατηγορώ για ακροδεξιές πεποιθήσεις, αλλά όσον αφορά την ανάγνωση του φαινομένου αυτού.

pirates
Member

Οταν στις ταξεις των ταπεινωμενων της Δυσης στρατολογουν οργανωσεις πολυ περα απο το πολιτικο Ισλαμ,με διακυρηγμενο στρατιοπολιτικο στοχο τη δημιουργια Χαλιφατου,μια νεα διασταση ειναι η μεταφορα του πολεμου Ας μην ξεχναμε οτι και ο Βιττοριο Αριγκονι σαν σταυροφορος εκτελεστηκε απο τα σαλαφια στη Γαζα ΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΜΕ πρεπει να υπερβουμε τα στερεοτυπα

Angelique kourounis
Guest
Angelique kourounis
Diafono rizika . Den exo elleniki alfabito gia na sto po, alla eimai Charlie, kai tha eimai stin sigrentrosi simera to bradi. Oxi epidi douleva gia afti tin efimerida, oxi epeidi exasa politimous kai monadikous filous, oxi epeidi alloi xaropalevoun, alla epidi pistevo akradata oti Nai, boroume na gelasoume gia ola se opiadipote pereptosi. oxi mono boroume alla epiblalete prepei ! Dioti pistevo oti den iparxoun fragmoi stin elefterotipia, sti satira. Diafono dioti kaneis ena megalo lathos , O Charlieden starizei tous adinamous kai tosu ftoxous, alla tin exousia , tous exontes kai katexontes, tous fanatikous plousious i ftoxous, satirizei… Read more »
stRts
Member
Ποιά πολιτική ρε Λουκά? Σάτιρα λέμε έκαναν οι άνθρωποι… πολιτικοποιημένη μεν, αλλά σάτιρα! Εγώ δε την έχω ξεφυλλίσει καν την Charlie αλλά τι σκατά πολιτική να είχαν αν όντως σατίριζαν τους πάντες και αγοούσαν του κινδύνους..? Η γελοιογραφία επίσης, εκτός από σάτιρα είναι και μία μορφή τέχνης και οποιαδήποτε τέχνη πρέπει να βγαίνει αυθόρμητα και αυτό που δεν έχεις καταλάβει είναι πως από το άρθρο σου ουσιαστικά βγαίνει ένα συμπέρασμα κατ΄εμέ: Ότι θα έπρεπε να είναι πιο επιλεκτικοί στο τι σατιρίζουν, να ζουν με φόβους και να βάλουν και λίγο την αυτολογοκρισία σε ότι κάνουν. Δηλαδή να μη κάνουν ότι… Read more »
Μοσέ Νταγιάν
Guest
Μοσέ Νταγιάν

Κάνε μια λίστα με τι το ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ να σατιρίζουμε, βάλε και τις ποινές δίπλα για όσους δεν πειθαρχήσουν… Και την καφίγια μην ξεχάσεις στην διαδήλωση, την καλή!!!

Z
Guest
Z

τώρα μπερδεύτηκα.
αυτό το τελευταίο είναι σάτιρα ή το πιστεύετε;

Κτήνος
Guest
Κτήνος

Δεν έχεις πρόβλημα να σατιρίσουν τo ολοκαύτωμα υποθέτω; επειδή έχουν και παραέχουν οι ομοθρησκοί σου και δεν τολμούσαν οι εκδότες του περιοδικού…

Z
Guest
Z
Σχετικά με το Ολοκαύτωμα. Στη Γαλλία υπάρχει νομοθεσία που ποινικοποιεί κάποια ακραία πράματα όπως πχ την άρνηση του, και επίσης έχει μια πολύ δυνατή τάση να ταμπελώνει κάποιες σκέψεις ως αντισημιτικές ενώ δεν είναι κατ’ανάγκη (κλασικό παράδειγμα, λέω ότι «ο Φαμπιούς είναι ένα κάθαρμα», άρα είμαι αντισημίτης επειδή τυχαίνει να είναι Εβραίος. Τραγικό λογικό σφαλμα, και είναι κάτι που προκαλούσε δύσπνοια εδώ και πολλά χρόνια, πιθανότητα είναι αποτέλεσμα της ένοχης συνείδησης πολλών Γάλλων που έδωσαν χωρίς ενδοιασμούς πολλούς Εβραίους επί ΒΠΠ). Ενώ ούτε υφίσταται εύκολα καλόγουστο χιούμορ στο θέμα αυτό, ουτε νοείται σώφρων άνθρωπος να αρνείται το γεγονός, υπάρχει πολύς… Read more »
Κτήνος
Guest
Κτήνος

Ενω το να έχεις τον Μαχομετ στα 4 θεωρείται καλού γούστου; http://web2gc.esj-lille.net/2012/09/20/charlie-hebdo-le-nouvel-ami-de-lextreme-droite/

Κτήνος
Guest
Κτήνος

Μην ξεχνάμε την απαγόρευση της παράστασής του Ντιεντονε πριν από ένα χρόνο ακριβώς για περιεχόμενο σαφώς λιγότερο προσβλητικό. Δυστυχώς υπάρχουν πολλά μέτρα και σταθμά και οι μουσουλμάνοι αισθάνονται μάλλον δικαίως πολίτες 2ης κατηγορίας

Κτήνος
Guest
Κτήνος

@Λουκάς Σταμέλλος https://www.youtube.com/watch?v=4WnafcVXUYw&google_comment_id=z12rtneicrzvvnpmk23vhdbgcsfze35ak04 Ποτέ τον ποτών κάτι ιερό όπως το ολοκαύτωμα, το παραδέχεται ο δολοφονημένος αρχισυντάκτης στο βίντεο

Αθεο ρεμάλι
Guest
Αθεο ρεμάλι

Kτήνος , το ότι ο αρθογράφος είναι ομόθρησκος με οποιονδήποτε , είναι επιχείρημα που έχει κάποια βάση?Debate δε γίνεται έτσι ρε φίλε.

Κτήνος
Guest
Κτήνος

Απευθυνόμουν στον Μοσέ Νταγιάν που νομίζω το όνομα δεν αφήνει αμφιβολίες, αν δεν είναι, συγνώμη και να πω οι Γάλλοι Εβραίοι…

Sylvia Varnava
Editor

Και ο Αδωνις οταν σχολίασε ότι οι Σύροι προσφυγες που προχωρησαν σε απεργία πεινας στο Συνταγμα πεφτουν σαν τα κοτοπουλα απο την δευτερη και τριτη μέρα, ενώ οι κρατουμενοι τότε με αφορμη την απεργία πεινας του Ρωμανου, κρατάνε περισσότερο, σάτιρα ισχυρίστηκε οτι έκανε. Αν λοιπον δεις απο ενα δεξιο σκιτσάκι ανάλογο να το εντάξεις στη σάτιρα εσύ και όχι στην γελιοποίηση.
Πόσο υπέρμαχοι οι δυτικοί στην ελευθερία του λόγου, αν ομως κάποιος τους θίξει τα τοτεμ τότε στην πυρά.

V
Guest
V

«Ας αρχίσουμε με τη .. Η .. επί ενάμιση χρονο τηρούσε στάση ανακωχής προς το .., η οποία τερματίστηκε μόνο όταν αυξήθηκαν πάλι κατακόρυφα οι ενέργειες ωμής βίας των .. Μερικοί .. έριξαν πράγματι πυραύλους Κασάμ από τη .. , γεγονός εγκληματικό και ανόητο.
Αλλά ξέρουμε γιατί. Είναι αντίδραση στις συνεχιζόμενες βιαιοπραγίες του .. και στα προγράμματα κατάληψης, προσάρτησης και κατακερματισμού της γης. Στον ενάμιση χρόνο όμως που η .. τηρούσε την ανακωχή, οι .. αρνούνταν να την αποδεχτούν και συνέχιζαν τις δολοφονίες, τους βομβαρδισμούς.»
-ΙΣΧΥΕΙ Ο,ΤΙ ΠΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ
Κεφ. 2 σελ. 21

Αθανασία Μπενέκου
Guest
Αθανασία Μπενέκου

Ο ίδιος συλλογισμός με το «πήγαινε γυρεύοντας, φορούσε μίνι, αυτή προκάλεσε τον βιαστή“, κρίμα

blue
Guest
blue
Από που και ως που δεν είναι οι Ταλιμπάν και η θρησκεία εν γένει εξουσία που πρέπει να σατιρίζεται; Για ρώτα αφγανούς και σύριους και αλγερινούς να σου πούνε τι εξουσία είναι οι κατά καιρούς «πολέμιοι’ της δύσης, πόσους δικούς τους συνανθρώπους έχουν σκοτώσει, πόσα κοριτσάκια έχουν ακρωτηριάσει και πόσα σχολεία έχουν κλείσει. Η μεγαλύτερη υποκρισία της Δύσης είναι ο δήθεν αντιδυτικισμός της γιατί πάλι με τον εαυτό της ασχολείται με ένα σκυμμένο κεφάλι δήθεν αυτοτιμωρίας που αφήνει ανεξέλεγκτα τέρατα να θυματοποιούν πρώτα και περισσότερο από όλους τους συμπολίτες τους, και μετά τους δυτικούς. Εξουσία είναι ένα κορίτσι να κρύβει… Read more »
blue
Guest
blue
http://www.ted.com/talks/karima_bennoune_the_side_of_terrorism_that_doesn_t_make_headlines?language=en Aν μπορείς κάνε τον κόπο να ακούσεις αυτή τη γυναίκα για να αναγνωρίσεις την εξουσία αυτών των ανθρώπων πάνω στους δικούς τους συνανθρώπους, τον ταξικό διαχωρισμό που αυτή συνεπάγεται στις δικές τους χώρες και το παράπονό της για το ότι ουσιαστικά δεν αναγνωρίζουμε τους μουσουλμάνους ως θύματα των τζιχαντιστών αλλά πάλι είτε με αυτοκριτική είτε με αυτοάμυνα, τον δικό μας κώλο κοιτάμε. Είναι σαν να λες ότι και οι φασίστες από την οικονομική κρίση ξεπήδησαν άρα πρέπει να τους καταλάβουμε και να τους προστατεύσουμε. Όχι φίλε μου πρέπει να τους δείχνουμε με το δάχτυλο και να γελάμε, γιατί συντηρούν… Read more »
Dr.Φλαντζας
Guest
Dr.Φλαντζας
Αναπαράγεις το γνωστό επιχείρημα των χριστιανοταλιμπαν που λένε «αν τολμούν ας πάνε να το κάνουν αλλού», λες και η σάτιρα πρέπει να έχει κανόνες και «αλλά». Εκ του αποτελέσματος τελικά όμως φαίνεται πως ούτε στην Γαλλία είσαι ελεύθερος να σατιρίσεις ότι θέλεις, οπότε είναι και άκυρο το επιχείρημα σου περί ασφάλειας. Αν κάτι σε ενοχλεί ή αν κάτι θες να το αλλάξεις, το κάνεις με όποιο τρόπο θεωρείς καλύτερο εσύ. Αν σε μία μη ελεύθερη χώρα δεν μπορείς να πεις αυτό που θες γιατί θα σου κόψουν το κεφάλι πριν βγεις στα περίπτερα , καλύτερα να βρεις μια καλύτερη. Όσο… Read more »
xmmm
Guest
xmmm

αυτα δεν ειναι εξουσιες οπως δεν ειναι εξουσίες η παραλληλη ισλαμικη κοινωνια που αναπτύσεται στα προάστια χωρις κανενα σεβασμο σε οποιαδήποτε αξια ελευθεριας κλπ. δεν υπαρχει σωτηρια οι παρωπιδες ειναι απιστευτες.

xmmm
Guest
xmmm
θα απαντουσα το πολιτικαλι κορεκτ η μη ενσωματωση ΚΑΙ η φτωχια (οχι δεν ειναι μονο η φτωχια φερτε ενα πετρελαια σαουδαραβα και ακριβως τις ιδιες αποψεις θα εχει) αλλα ακριβως η μη ενσωματωση ειναι αυτο το οποιο ειναι ο σκοπος στην ακραια αυτη εκδοχη politically correct που ως ενα βαθμο διαποτιζει το άρθρο (γιατι να ενσωματωθουν σε ενα ιθαγενη πολιτισμο ο οποιος δεν ειναι ανωτερος αλλωστε εξορισμου αφου ολα ειναι σχετικα;) Δεν μπορει να δεχομαστε προσφυγες απο Συρια που δραπετευουν απο τους τζιχαντιστες εκει και ταυτοχρονα να λεμε οτι δεν ασκουν εξουσια οι τζιχαντιστες ή ότι οι κοινωνικες μορφες οργανωσεις… Read more »
Dr.Φλάντζας
Guest
Dr.Φλάντζας

Η καταπίεση του αδύναμου δεν έρχεται από περιοδικά σαν το Charlie. Και όταν πλέον έχεις «οπλιστεί» από μίσος και με το μίσος αυτό καθοδηγείς ακρότητες παύεις να είσαι αδύναμος.

Dr.Φλαντζας
Guest
Dr.Φλαντζας

Και επειδή εκ των πραγμάτων τέτοιες κουβέντες επιστρέφουν στον Χίλτερ, θύμισε μου ποιοι ενίσχυσαν τότε το ναζιστικό καθεστώς. Ή δεν ήταν οι καταπιεσμένοι β και γ κατηγορίας ή επειδή ήταν καλό θα είναι λοιπόν να μην τους σατιρίσουμε επίσης.

Βασίλης
Guest
Βασίλης
Έχω ένα αρχείο στο οποίο βάζω τα χειρότερα και πιο γελοία άρθρα που ανακαλύπτω στο ίντερνετ, ως παρακαταθήκη για το μέλλον. Για να εξηγώ στους διάφορους πωρωμένους «ιδεολόγους» που οδηγεί η προσήλωση στην ιδεολογία τους. Πραγματικά ευχαριστώ φίλε Σταμέλλο για αυτό το άρθρο, διότι είναι το πρώτο ακριβές και ξεκάθαρο (αν εξαιρέσεις σαιτ τύπου ιντυμίντια, μερικά τόπικς του οποίου είναι τόσο γελοία που ούτε σαν παράδειγμα δε μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις) αντίστοιχο του χρυσαυγίτικου «δεν είμαι ρατσιστής, αλλά…» ενω στην πραγματικότητα χαίρονται για τον τραμπουκισμό η/και τη δολοφονία μεταναστών, αλλά το κρύβουν ή ενώ το «καταδικάζουν» το θεωρούν «δικαιολογημένο, με… Read more »
Βασίλης
Guest
Βασίλης
Μα φυσικά και τη γνωρίζω φίλε Λουκά. Η Ελλάδα παρουσιάζει πολυάριθμα δείγματα της (συγκριτικά πάντα). Αν νομίζεις πως με τον όρο «χρυσαυγίτες» εννοώ μόνο τους «οργανωμένους σε νεοναζιστικά τάγματα», η αν θεωρείς πως η πλειοψηφία αυτου του 10% είναι «οργανομένο σε νεοναζιστικά τάγματα», τότε ίσως δε μπορείς να φτάσεις στο προαναφερθέν επίπεδο υψηλού λόγου όντως. Η τελεία μπήκε διότι το υπόλοιπο της φράσης σου απλώς πρόσθετε κι άλλες (διαφορετικές) κατηγορίες στην κατηγορία των φανατικών, δε την προσδιόριζε περαιτέρω. Δεν παρερμηνεύεται τίποτα από όσα γράφεις λόγω της τελείας. Αν η απάντηση σου είναι μια τυφλή γενίκευση κι ένα (καθόλου έξυπνο) παιχνίδι… Read more »
xmmm
Guest
xmmm

«@ xmmm: «φερτε ενα πετρελαια σαουδαραβα και ακριβως τις ιδιες αποψεις θα εχει»
– ΟΧΙ.»

το απλο ΟΧΙ δεν ειναι απάντηση. το γεγονος παραμενει οτι αν ζωγραφιζες τον προφητη σου στην Σαουδικη Αραβια θα εχανες το κεφαλι σου απλα. Τι ειναι λαθος στην παραπανω προταση και σε οδηγει στο οχι;;;;

Charlie
Guest
Charlie

«Η «σάτιρα» της Charlie Hebdo ανέδιδε εδώ και χρόνια ένα άρωμα φανατικού δυτικισμού»

Μάντεψε ποιός πολιτισμός σου δίνει το δικαίωμα να το λες αυτό….

m4trix87
Guest
m4trix87

Τα δυτικά κράτη που καταπιέζουν είναι οι χειρότεροι εχθροί των (κατά τύχη) «δυτικών» αξιών του Διαφωτισμού, όπως της ελευθερίας του λόγου. Άλλο να υπερασπιζόμαστε τις αξίες του Διαφωτισμού (που πολλές και πολλοί πέθαναν στην πυρά και τα μπουντρούμια της Ιεράς Εξέτασης γι’ αυτές από τις τότε εξουσίες) και άλλο τις σημερινές εξουσίες που πάνε να τις καταργήσουν ενώ υποκριτικά τάχα τις υποστηρίζουν μόνο όταν τους συμφέρει.

Angela Z. Ioannidou
Editor

Δεν ισχύει η αμεροληψία του Charlie Hebdo. To 2009, o εκδότης του περιοδικού Philippe Val, κατηγόρησε τον βετεράνο σκιτσογράφο Σινέ για αντισημητικό σχόλιο και τον απέλυσε. Ο Σινέ δικαιώθηκε στο δικαστήριο. Που θα πει ότι μιλάμε μάλλον για επιλεκτική σάτυρα, αφού ως επί το πλείστον αφορά στους Μουσουλμάνους (και χωρίς να αντιδρά κανείς…)
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/france/4351672/French-cartoonist-Sine-on-trial-on-charges-of-anti-Semitism-over-Sarkozy-jibe.html

xmm
Guest
xmm

Εγω αυτο που δεν καταλαβαίνω ειναι αν είσαστε μαζί ή εναντιον του Παστίτσιου, απλα και μονο αν αλλαξουμε το ονομα του απο Παστίτσιο σε Προφήτσιο Μουχαμεντ.
Τοσο σκιτσα με παπαδες χριστιανους κλπ και εινια «κυρίως» μουσουλμανικης στοχευσης ; btw εκτελεστηκαν οχι γιατι σατιρισαν Ισλαμ, ΄ή πολυ περισσοτερο την κοινωνικο θρησκευτικη τους ομαδα, αλλα απλα γιατι ζωγραφισαν τον Προφητη τους. learn your facts.

xmmm
Guest
xmmm

περιμενω να αποδειξεις γιατι ο σαουδαραβας θα ηταν διαφορετικος.

Χρήστος Μπαϊραμίδης
Editor

[imgcomment image[/img]

m4trix87
Guest
m4trix87
Που φαίνεται η σατύρηση του κάθε μουσουλμάνου ως ανθρώπου? Σατυρίζοντας ιστορικές θρησκευτικές φυσιογνωμίες και ακραία δείγματα και επίσημους (η διαβόητους) εκπροσώπους του Ισλάμ, ήταν σάτυρα κατά του Ισλάμ ως θρησκεία και κοσμοθεωρία και όχι κατά των μουσουλμάνων ως κοινωνική ομάδα. Η επίθεση έγινε γιατί τάχα το Χεμπντό έδειχνε σκίτσο του Μωάμεθ, δηλαδή επειδή επιτιθόταν στο Ισλάμ ως θρησκεία, όχι στους μουσουλμάνους. Eπίσης ΝΑΙ, κάλιστα κάποιοι από τους καταπιεσμένους μπορούν να είναι και καταπιεστές. Intersectionality. Όπως γίνεται με τον «άντρακλα» της εργατικής τάξης που κακοποιά τη γυναίκα του πχ, και όπως τους καταπιεσμένους μετανάστες που κάποιοι λίγοι από αυτούς αντί να… Read more »
m4trix87
Guest
m4trix87

Αφού λοιπόν οι λίγοι έστω ισλαμοφασίστες λειτουργούν ως καταπιεστές KAI στη Γαλλία όπως φάνηκε (δεν ήταν την εξουσία που κτύπησαν, αν ήταν εφημερίδα της Λε Πεν άλλη υπόθεση), έστω στα όρια των ελάχιστων δυνατοτήτων τους, πρέπει και αυτοί, ως καταπιεστές, να τυγχάνουν σάτυρας, ΚΑΙ στη Γαλλία.

α.χ.
Guest
α.χ.

Συγγνωμη, αλλα αυτο το «γιατι εστιαζε τοσο στο Ισλαμ» ειναι εντελως ακυρο. Οχι μονο γιατι δεν εστιαζε. Οχι μονο επειδη υπαρχουν παρα πολλοι μουσουλμανοι οποτε δεν ασχολιοταν με κατι ασχετο με τη χωρα. Αλλα και επειδη αν δε σατιριστει το Ισλαμ στη δυση (οσο και αν δεν πρεπει να ξεχναμε τις ευθυνες της για την κοινωνικη κατασταση στις μουσουλμανικες χωρες), που θα σατιριστει; Εκει που μπαινεις φυλακη αν υπονοησεις οτι εισαι αθεος; Δε μπορει να μενει στο απυροβλητο με αυτο το σκεπτικο.

PSioN
Guest
PSioN

και στο σύνολο των πόσων σκίτσων ή θεμάτων (δεν έχω παρακολουθήσει) «επιτιθέται» προς τον απλό ισλαμιστή ο οποίος «δικαιολογείται» να μετατραπεί σε φανατικό και να πει η μόνη λύση ή να σκοτώσω ότι κινείται σε αυτό το κτήριο ? .. τι φάση ? .. ο καθένας σκαλώνει εκεί που τον συμφέρει ανά περίσταση για να συμφωνήσει ή διαφωνήσει με αυτά που διαβάζει .. δεν σώζεσαι και ούτε θα πρέπει να ελέγχεις με το μικροσκόπιο ποιος θα θιγεί, διαφορετικά ο όποιος οίστρος δημιουργίας έχεις θα ισοπεδωθεί.

PSioN
Guest
PSioN

sorry gia to double post .. nomiza den to phre th 1h fora .. meta eida th 3h selida :p

Chrats
Guest
Chrats

@Λουκάς Σταμέλλος To oti eisai palistiniolagnos den einai provlima gia sena etsi ?

Sylvia Varnava
Editor

Να το δινεις με εικόνα βρε ειναι πιο παραστατικό ετσι :p[imgcomment image?oh=2351996e4d24a462c45fe406293c9d67&oe=54B18055&__gda__=1420853237_3bf45301442064197ef93b7d906f50eb[/img]

Angela Z. Ioannidou
Editor

Άργησε όμως, δεν πρέπει να γκρινιάζεις :p

χρήστος
Guest
χρήστος

οπορτουνιστικες γενικευσεις τυπου δυτικος πολιτισμος ,λευκοι,ισλαμιστες. ενταξη του περιοδικου στο ιδιο τσουβαλι με τη γαλλια ως χωρα και συσχετισμος της σατυρας με την πολιτικη σκοπιμοτητα. το κερασακι στη τουρτα; μοιρολόι και μετατοπιση ευθηνων για το προβλημα στη μεση ανατολη και αναμοχλευση με την γενικευμενη αποκοιοκρατια και τον καπιταλισμο.
με διαφορα το χειροτερο και βδελυροτερο αρθρο που περασε αυτες τις μερες απο το διαδικτυο.
ειλικρινα με τετοιες δημοσιευσεις γινεστε πιο γραφικοι και ελιτιστες επαναστατες απο τα θυματα και τους θητες στο εν λογω συμβαν.
τρανο παραδειγμα του τι σαχλαμαρες και αερολογιες ανεβαζει ο καθενας στο νετ πλεον. περαστικα σας.

Μ.
Guest
Μ.

Από πού προκύπτει ότι η σκιτσογραφία του Charlie Hebdo «αναπαρήγαγε και θεμελίωνε «πολιτικά» σ’ ένα αριστερόστροφο πλαίσιο, όλα τα στερεότυπα μίσους των Δυτικών λευκών για τους άραβες, τους μουσουλμάνους (όχι το Ισλάμ καθ’ εαυτό), την κουλτούρα τους, τον τρόπο ζωής τους»; Σίγουρα έκαναν κριτική στις θρησκευτικές πεποιθήσεις των ΜουσουλμανΙΣΣων [όπως και των πιστών των άλλων αβρααμικών θρησκειών], αλλά από αυτό δεν τεκμηριώνεται το παράθεμα.

xmmm
Guest
xmmm
«Αυτό γεννά έναν φαύλο κύκλο: τους θεωρούμε υποδεέστερους > ενισχύουμε φανατισμό > αντιδρούν βίαια > τους καταγγέλλουμε ως εξουσιαστές (και μάλιστα συλλογικά) ;» Αγαπητε ο φαυλος κυκλος του politically correct ειναι (και τον οποιο εμεσως θεωρεις λογικο) ειναι ο παρακατω και οχι αυτος που αναφερεις. Αλλωστε αν ηταν αυτος που αναφερεις η Σαουδικη Αραβια πολυ απλα δεν θα εφαρμοζε την Σαρια: «Αυτό γεννά έναν φαύλο κύκλο: τους θεωρούμε υποδεέστερους > θεωρουμε οτι δεν πρεπει να δεχτουμε τα ιδια στανταρντ με εμας > μαθαινουν οτι υπαρχουν δυο μετρα και δυο σταθμα > αντιδρουν βιαια οταν η «ανοχη» συγκρουστει με την ελευθερια… Read more »
Marx Factor
Member

εχω ξανακούσει αυτή την επιχειρηματολογία ….στις δικες βιαστών απο τους συνηγόρους τους…»ταθελε η γυναίκα, ντυνόταν προκλητικά»….τα συλληπητήριά μου

Χρήστος Μπαϊραμίδης
Editor

Σε γενικές γραμμές δε μπορώ να πάρω θέση επί του περιεχομένου του άρθρου καθώς δεν γνώριζα την εν λόγω εφημερίδα.

Θεωρώ όμως κακό το timing για μια τέτοια συζήτηση τη στιγμή που απ’ ότι φαίνεται η ενέργεια αυτή έγινε απλά και μόνο επειδή προσέβαλαν την πίστη τους και όχι εξ’ αιτίας της καταπίεσης των μουσουλμανικών μειονοτήτων στη δύση.

Είναι σαν να κάνουμε κριτική στις πρακτικές του ΚΚΕ, τη στιγμή που μια παρέα ΚΝιτών δέχεται δολοφονική επίθεση από χρυσαυγίτες (εκτός αν τα θύματα της Charlie Hebdo είναι το ίδιο φασίστες με αυτούς που τους επιτέθηκαν, οπότε διορθώστε με).

Μιχάλης
Guest
Μιχάλης

Αυτό το τελευταίο με συγκλονίζει… Καλά ρε φίλε εσύ «νιώθεις την ανάγκη να διαχωρίσεις τη θέση σου» την στιγμή ακριβώς που κάποιος δέχεται δολοφονική επίθεση? πρώτη φορά ακούω για τέτοια ανάγκη.

Τέσπα… μπουρδολογίες γενικά, πατώντας στην επικαιρότητα για να σηκώσουμε λίγη σκόνη…

Angela Z. Ioannidou
Editor

Διαβάστε κι αυτό όσοι ξέρετε αγγλικά: http://www.aljazeera.com/indepth/opinion/2015/01/it-going-get-worse-french-muslims-2015187810909683.html

paket
Member
This article has been generating some controversy in the comments, but the main point of this article does not seem that controversial. The author is highlighting how war and racism within our culture contributes to the creation of extremists in all forms. And if we desire an end to this horrific cycle of violence, we need to start doing something differently, because the ‘war on terror’ that Bush and Blair brought us over the last decade is not ending extremism. It is in fact increasing it. Throwing oil on the fire, in the form of offensive cultural media that targets… Read more »
paket
Member

Προφαως και ΔΕΝ είναι επίθεση στην «ελευθερία του λόγου» η επίθεση στην Εμπντό για δύο ακόμα λόγους:
1) Δεν υπάρχει «ελευθερία του λόγου».
2) Δεν ενδιαφέρει η έννοια της «ελευθερίας του λόγου» τα καθάρματα που έκαναν τις επιθέσεις. Δεν την εξετάζουν καν σαν προοπτική, δεν υπάρχει στην κοσμοθεωρία τους. Το μόνο που βλέπουν είναι πόλεμος.
http://www.filmsforaction.org/articles/charlie-hebdo-this-attack-was-nothing-to-do-with-free-speech-it-was-about-war/

Κων.Χαραλαμπίδης
Guest
Κων.Χαραλαμπίδης
Αγαπητέ συντάκτη του άρθρου, Συγχαρητήρια για το θάρρος σου να προβάλλεις μια διαφορετική άποψη σε ένα θέμα, που η καυτή επικαιρότητά του και η συναισθηματική του φόρτιση δεν αφήνει περιθώρια να αναπτυχθεί ένας εποικοδομητικός διάλογος πάνω σε σοβαρά προβλήματα που θα έπρεπε να μας απασχολήσουν με αφορμή αυτό το έγκλημα. Συγχαρητήρια επίσης για την υπομονή σου να προσπαθήσεις να απαντάς σε κάθε σχόλιο, ακόμα και σε εκείνα (που δυστυχώς είναι και η πλειοψηφία) που ανεξάρτητα από προθέσεις, δεν κάνουν τίποτε άλλο από το να βιάζουν την κοινή λογική. Είμαι βέβαιος ότι έχουμε πολλές διαφορές στον τρόπο σκέψης μας, αλλά δεν… Read more »
Κων. Χαραλαμπίδης
Guest
Κων. Χαραλαμπίδης
Μερικές διευκρινίσεις στις «ενστάσεις» σας: 1) Για την πρώτη σας «ένσταση» ίσως θα είχαμε πολλά να πούμε, αλλά φοβάμαι ότι θα αποπροσανατολίσουμε τη συζήτηση. Μια παρατήρηση μόνο: Έχει πια αποδειχτεί με πλήρη στοιχεία ο ρόλος των μυστικών υπηρεσιών (κυρίως αμερικανικών, αγγλικών και γαλλικών)στην υλοποίηση του σχεδίου μετατροπής της κοινωνικής δυσφορίας και λαϊκής διαμαρτυρίας σε «λαϊκή εξέγερση». (μιλάω ειδικά για Συρία, Λιβύη, Ουκρανία και όχι για τις άλλες αραβικές χώρες). Με κάποια άλλη αφορμή μπορώ να παραθέσω και στοιχεία. 2) Ούτε εγώ επιτίθεμαι στο charlie και φυσικά δεν το θεωρώ υπεύθυνο. Μια ερώτηση έκανα και θα με ικανοποιούσε μια θετική απάντηση,… Read more »
N. Katsantonis
Guest
N. Katsantonis

Είναι τόσο δύσκολο για έναν Έλληνα αριστερό να καταδικάσει τον Τρόμο , χωρίς ? Αλίμονο , για τον αγαπημένο της Βαβέλ και του Παραπέντε πρόκειται ρε γαμώτο .. Έχεις ακούσει ποτέ γι΄αυτά ?

mumu
Guest
mumu

διαιρει και βασιλευε
their work here is done

Νίκος Κολοκοτρώνης
Guest
Νίκος Κολοκοτρώνης
Είσαι ή [b]βλάξ[/b] ή [b]προβοκάτορας[/b]. Η επίθεση στο Παρίσι δεν έγινε γιατί κάποιους πείραξε η ελευθερία του λόγου, δεν έγινε για σκοτώσουν τους δυτικούς «καταπιεστές», έγινε για λόγους πίστης. Θεώρησαν οι δολοφόνοι πως το περιοδικό ατίμασε, βλαστήμησε το θεό τους την πίστη τους. Τί είναι αυτές οι αηδίες που μας λές… «μην ενοχλήτε τους θρησκευτικά φανατισμένους (εδώ Ισλαμιστές, αλλού χριστιανοταλιμπανέζους) γιατί μπορεί να νιώσουν προσωπική τη προσβολή και να αντιδράσουν. Μας λές πως τα «παλληκάρια» νιώσανε καταπιεσμένα και δεν μπόρεσαν να σκεφτούν λογικά και για το λόγο αυτό καθάρισαν πάνω από μια ντουζίνα ανθρώπους.» Ποιός θρήσκος μπορεί να σκεφτεί λογικά;… Read more »
tziz
Guest
tziz

Αν δεν ειχε γινει η επιθεση θα εισασταν ταυτισμενοι με το charlie; Κανατε συλλαλητηριο για τον Γκιολια;

xmmm
Guest
xmmm

«Τί σχέση είχε ο κιτρινιάρης, διαπλεκόμενος, σχετιζόμενος με μαφία Γκιόλιας με το CH;» το οτι εχεις αναγάγει το CH σε οργανο του δυτικου ιμπεριαλιστικου πολιτισμου μήπως;;;

Ακομα περιμένω σχολιασμο γιατι στην Σαουδικη Αραβια και το Κουβειτ που οι ανθρωποι ειναι πλουσιοι εφαρμόζεται η πλεον εξτρεμιστικη εκδοχη της Σαρια.

Μ.
Guest
Μ.

Το ρώτησα και πριν (το σχόλιό μου στη σελίδα 4), αλλά μάλλον ο Σταμέλλος δεν το πρόσεξε, οπότε θα κάνω άλλη μια προσπάθεια να πάρω απάντηση. Ποια είναι η στοιχειοθέτηση του ισχυρισμού ότι η σκιτσογραφία του Charlie Hebdo «αναπαρήγαγε και θεμελίωνε «πολιτικά» σ’ ένα αριστερόστροφο πλαίσιο, όλα τα στερεότυπα μίσους των Δυτικών λευκών για τους άραβες, τους μουσουλμάνους (όχι το Ισλάμ καθ’ εαυτό), την κουλτούρα τους, τον τρόπο ζωής τους»; Είναι η άποψη αυτή αποτέλεσμα στέρεας εμπειρικής τεκμηρίωσης ( αν ναι, ποιας; ) ή είναι αυθαίρετη και, επομένως, διατυπώνεται απλώς επειδή ταιριάζει με προϋπάρχοντα ιδεολογικά σχήματα;

Μ.
Guest
Μ.
Ευχαριστώ για την απάντηση, αλλά τη βρίσκω άκρως μη ικανοποιητική. Δε ζήτησα μία αναπεριγραφή-lite του νοήματος του παραθέματος, αλλά την εμπειρική τεκμηρίωσή του. Προφανώς δεν υπάρχει. Σχολιάζω απλώς ότι το να αντιμετωπίζεται η σάτιρα μιας θρησκείας και των φανατικών πιστών της ως εάν να ήταν hate speech, ρατσιστικός λόγος εις βάρος συλλήβδην των πιστών της (και κάτι ακόμα), προδίδει σύγχυση εννοιών -ηθελημένη ή όχι, μικρή σημασία έχει στο διά ταύτα. Το ανάλογο θα ήταν να γράφει κανείς πως αυτό [ ] το πολυαναπαραχθέν τις τελευταίες ημέρες σκίτσο «αναπαράγει και θεμελιώνει «πολιτικά» σ’ ένα αριστερόστροφο πλαίσιο, όλα τα στερεότυπα μίσους» εις… Read more »
Μ.
Guest
Μ.
Α, μάλιστα. Δηλαδή, ισχυρίζεσαι όχι μόνο πως λανθάνει «αρνητικό στερεότυπο για την ομοφυλοφιλία» [ ποιο άραγε; … ] σε σκίτσο που καταφέρεται εναντίον όσων αντιτίθενται στην αναγνώριση ίσων νομικών δικαιωμάτων στα ομόφυλα ζευγάρια, αλλά και ότι η απεικόνιση οποιουδήποτε θρησκευόμενου προσώπου ισοδυναμεί με αναπαραγωγή αρνητικών στερεοτύπων για αυτό. Αν αυτό δεν είναι αυθαιρεσία της σκέψης και λογικό άλμα, δεν ξέρω τι είναι. Δυστυχώς, από την απάντηση διαπιστώνω επιπλέον άγνοια της γαλλικής πραγματικότητας (και, υποθέτω, γλώσσας) και ελαφρά τη καρδία [καθώς δε νοιάστηκες να μπεις στον κόπο να ψάξεις και να μάθεις] διατύπωση απόψεων για ζητήματα για τα οποία πολύ λίγα… Read more »
Ελλαδιστάν
Guest
Ελλαδιστάν

Έσβησες όλα τα σχολιά μου γιατί δεν μπορούσες να απαντήσεις ούτε σαν τσελεμεντές.Λογοκρισιία καθαρή. Βλέπω είσαι υποστηρικτής του ελεύθερου λόγου.Και οι ύβρεις σου άξιζαν είσαι ανιστόρητος και βλαξ όσο δεν πάει.Το τερμάτισες. [Διαγράφηκε εθνικιστικό περιεχόμενο]

Ελλαδιστάν
Guest
Ελλαδιστάν
Που το είδες το εθνικιστικό περιεχόμενο δεν σε καταλαβαίνω.Επειδη σου είπα τράβα στην Κορέα με αυτα που λες ή Quatar η Ρωσία ή ότι άλλο? Τα γυαλιά που φοράς σου έχουν χαλάσει τον εγκεφαλο μου φαίνεται και βλέπεις παντού φανταρους στρατοπεδα κ δεν ξερω και εγω τι άλλο.Τα κράτη αυτά που υποστιρίζεις κ καλα με την ιδεολογία σου είναι τα μεγαλύτερα στρατόπεδα με διαφορά.Και εσυ μας βάζεις εικόνα στρατοπέδου απο τον δυτικό κόσμο και λες να τι εστι? Ξέρεις πολύ καλά τι εννοώ για να μην πλατιάσω πάλι και το κοψεις το σχόλιο.Απλά πουλάς τρελίτσα χωρίς επειχηρήματα τίποτα άλλο.Κρυφούλι για… Read more »
ark
Member

Πώς απαντάει ο τσελεμεντές, το βιβλίο; Εκτός αν εννοείς τον σεφ Τσελεμεντέ; Οπότε ξαναρωτάω πς απαντάει ο σεφ Τσελεμεντες;

Ελλαδισταν
Guest
Ελλαδισταν
Επειδή μου κόπηκε το σχόλιο και ο τρόπος που το έγραψα δεν ήταν αυτός και το είπα μόνο στον αρθρογράφο που γνώριζε…. να στο κάνω και σένα λιανά αφού δεν σου πέρασε καν από το μυαλό.Οι απαντήσεις του κυρίου ειναι σαν να διαβάζεις τσελεμεντε : 3 Κουταλιές Ζάχαρη 2 Αλάτι 2 Φέτες Ζαμπόν ——————————————— Σαν μια λίστα χωρίς καμία επειχηρηματολογία.Και ήταν φυσικά ειρωνεία γιατι ακόμα και στον τσελεμεντέ βρίσκεις περισσότερα στοιχεία και επεξηγήσεις.Ενώ οι απαντήσεις του κυρίου είναι ασύνδετες και συγκεχημένες.Εντάξει σε κάλυψα τώρα ή να βάλω μια φωτογραφία τσελεμεντέ όπως έβαλε το φιλαράκι σου ένα στρατόπεδο για να μας… Read more »
Ανέμελος
Member
Ανέμελος
21000 views pas mal pas mal να χρησιμοποιήσω και την γαλλική που είναι και της μόδας! Επίσης πότε μου δεν περίμενα το CH να έχει τόσους αναγνώστες στην Ελλάδα! I’m shocked. Όσο για το άρθρο/άποψη πολύ light το βρήκα αλλά παρόλα αυτά δίνει μία από τις πολλές διαστάσεις του θέματος που καταπιάστηκε. Αλλά τα σχόλια ομολογώ τα απόλαυσα ειδικά αυτά που στάζουν χολή… έγινα σοφότερος και συμπέρανα τα εξής: Έχεις δεδομένο πως μια ομάδα ανθρώπων Χ σκοτώνουν για πλάκα γι’αυτά που πιστεύουν .Τους σατιρίζεις στα μούτρα και τι κάνουν?Μάντεψε!Κάνουν αυτό που ΗΔΗ γνωρίζεις! Σε σκοτώνουν.Δεν είναι φοβερό?Και όμως ένας φονταμενταλιστής… Read more »
Η αλήθεια να λέγεται
Guest
Η αλήθεια να λέγεται

Πολύ σωστή προσέγγιση από τον αρθογράφο. Σάτιρα εναντίων του αδύναμου ή του άλλου είναι φασισμός και μόνο τυχαίο δεν είναι που αγκαλιάστηκε από τους φασίστες. Το καλύτερο παράδειγμα είναι το κάψιμο των σημαιών κράτους. Ποιοι καίνε τις ελληνικές, ποιοι τις αμερικάνικες και ποιοι τις τούρκικες (στην Ελλάδα); Όποιος νομίζεί ότι είναι το ίδιο, έχει σοβαρό πρόβλημα αντίληψης.

jony
Guest
jony
«Αυτοί οι άνθρωποι, αργά ή γρήγορα, θα θεωρήσουν προσωπική αυτήν την προσβολή. Ναι, είναι παράλογο αυτό· ναι, δεν είναι ορθή σκέψη· ο καταπιεσμένος όμως δεν μπορεί, δεν προλαβαίνει να σκεφτεί ορθά, αναλυτικά, ψύχραιμα.» Αναρρωτιέμαι εαν οι Γάλλοι Μουσουλμάνοι πολίτες που τόσο συγκαταβατικά προσπαθείτε να «προστατέψετε» (από τί, ρωτάω εγώ) θα εκτιμούσαν το γεγονός οτι τους συγχέετε με τους τρομοκράτες/φανατικούς, υπονοείτε οτι είναι ανίκανοι να σκεφτούν «λογικά» και μετρημένα και να έχουν την ευθύνη των πράξεών τους, καθώς και να κατανοήσουν τη σάτιρα του Charlie Hebdo την οποία τόσο επιφανειακά και επιπόλαια χαρακτηρίζετε «ρατσιστική» και «ισλαμοφοβική». Αν θέλετε να ασκήσετε κριτική… Read more »
paket
Member

Αν δεν έγραφε το πρόλογο θα τον κατηγορούσαν ακριβώς για αυτά που προειδοποιεί

«Θα ξεκινήσω από τους γνωστούς στόκους που με μαθηματική βεβαιότητα αντιδράσεων αγέλης εξοργίστηκαν ήδη από τον τίτλο, πριν καν διαβάσουν το κείμενο: η δολοφονία των σκιτσογράφων και συντακτών της πλουραλιστικής, αριστερο-αναρχοαυτόνομης εφημερίδας είναι εξορισμού έγκλημα μίσους. Οι δράστες είναι, πρακτικά, υπάνθρωποι, καθώς απάντησαν σε αυτό που θεώρησαν προσβολή με αφαίρεση της ζωής των «αντιπάλων» τους.»

Οπότε το ξεκαθαρίζει από την αρχή

Ανέμελος
Member
Ανέμελος

Και που τον έγραψε πάλι το ίδιο κάνουν.Αυτοί και ένα λευκό άρθρο με μια τελεία γραμμένη πάλι τα ίδια θα έλεγαν χαχαχα

Ελένη
Guest
Ελένη

Όπως είπε και ο συντάκτης/η συντάκτρια εδώ [http://paper-bird.net/2015/01/09/why-i-am-not-charlie/] το να σατιρίζεις το κράτος δεν είναι το ίδιο με το να σατιρίζεις μία μειονότητα. Γιατί, ως μορφωμένος Ευρωπαίος καταλαβαίνεις ότι δε θα έχει τον ίδιο αντίκτυπο στους «δυνατούς» και τους «αδύναμους». Η σάτιρα δεν είναι κωμωδία, έχει πολιτικό ρόλο, γι’ αυτό δημιουργήθηκε. Αν πιστεύετε ότι Σεφερλής και Λαζόπουλος έχουν τον ίδιο ρόλο, καλό θα ήταν να το ψάξετε λίγο.

άρθρο_μίσους
Guest
άρθρο_μίσους
Πραγματικά πρόκειται για άρθρο μίσους και νομίζω ότι η μη ταύτιση με όσους έγραφαν στο περιοδικό κρύβει όχι τόσο μία προσπάθεια για να φανεί αντικειμενικός ο συγγραφέας, αλλά κάποιου είδους φθόνο ενδεχομένως απέναντι στους ανθρώπους του περιοδικού. Είαι αδιανόητο από τη μια να αντιτάσσεται κάποιος στη Χ.Α. -και έτσι πρέπει- και να θεωρεί παράφρονα τον κάθε καρνάβαλο που βρίσκει διέξοδο να ξεσπάσει για τις αποτυχίες της μίζερης ζωής του εντασσόμενος εκεί και από την άλλη να μη βλέπει πώς πολλές χιλιάδες μουσουλμανικά καρναβάλια έχουν ενταχθεί σε οργανώσεις μίσους. Ο βλάκας δεν έχει δικαιολογία και όταν επιμένει να είναι βλάκας και… Read more »
wpDiscuz