14 Σεπτεμβρίου, 2017

Από την Παλαιστινιακή Καμπάνια για το Ακαδημαϊκό και Πολιτιστικό Μποϋκοτάζ του Ισραήλ (PACBI)

Ανακαλώντας τις φορές που ο Νικ Κέηβ χρησιμοποίησε την τέχνη του για να αντιταχθεί στην αδικία,

οι Παλαιστίνιοι του ζητούν, να ακυρώσει τις συναυλίες του στο Ισραήλ.

Αγαπητέ Νικ Κέηβ,

Σου γράφουμε από την Παλαιστίνη για να σου ζητήσουμε να ακυρώσεις τις συναυλίες σου στο Ισραήλ, το Νοέμβριο που μας έρχεται. Ελπίζουμε ότι θα αναλογιστείς το κάλεσμά μας για πολιτιστικό μποϋκοτάζ, με ανοιχτό πνεύμα, και ανοιχτή καρδιά.

Από την τελευταία σου συναυλία στο Ισραήλ το 1998, το Ισραήλ έχει εντατικοποιήσει την καταδυνάστευση των Παλαιστίνιων, με πλήρη ασυλία και συχνά με τη συνέργεια άλλων κυβερνήσεων. Μέσα σ’ αυτή την περίοδο το Ισραήλ πολλαπλασίασε τον πληθυσμό των εποίκων του μέσα στην κατεχόμενη Δυτική Όχθη, σε πάνω από μισό εκατομμύριο. Στο μεταξύ, σε περισσότερους από 10.000 Παλαιστίνιους, έχει αφαιρεθεί το δικαίωμα διαμονής στην Ανατολική Ιερουσαλήμ, παρά το γεγονός ότι έχουν γεννηθεί σ’ αυτή την πόλη. Μόνο το 2016, το Ισραήλ κατεδάφισε ή απαλλοτρίωσε 1.093 οικοδομές ιδιοκτησίας Παλαιστίνιων, σε όλη την Δυτική Όχθη συμπεραλαμβανομένης και της Δυτικής Ιερουσαλήμ, αφήνοντας 1.600 Παλαστίνιους άστεγους, από τους οποίους οι μισοί, είναι παιδιά. Φέτος, συμπληρώθηκε μια δεκαετία από τον παράνομο ισραηλινό αποκλεισμό της Γάζας, όπου δύο εκατομμύρια Παλαιστίνιοι ζουν υπό άθλιες συνθήκες. Και μόλις την προηγούμενη βδομάδα, μια έκθεση των Ηνωμένων Εθνών, ανέφερε ότι «τα στοιχεία επιβεβαιώνουν, πέρα από κάθε αμφιβολία ότι το Ισραήλ είναι ένοχο επιβολής καθεστώτος απαρτχάϊντ στους Παλαιστίνιους, κάτι το οποίο ισοδυναμεί με έγκλημα κατά της ανθρωπότητας».

Αντλώντας έμπνευση από την πάλη των Νοτιοαφρικανών ενάντια στο απαρτχάϊντ, οι Παλαιστίνιοι κάλεσαν σε μποϋκοτάζ του Ισραήλ το 2005 έως ότου να σταματήσουν οι αδικίες αυτές και να προστατευθούν τα ανθρώπινα δικαιώματα. Σήμερα, το να δίνεις συναυλία στο Τελ Αβίβ είναι αντίστοιχο με το να έπαιζες στο Σαν Σίτυ κατά τη διάρκεια του απαρτχάϊντ.

Το έργο σου μας εμπνέει βαθιά. Ειδικότερα, μας έχει συγκινήσει η συμπαράστασή σου υπέρ των άγγλων ακτιβιστών, που διώκονταν για τη διαμαρτυρία στο εργοστάσιο της Elbit, τη μεγαλύτερη εταιρεία όπλων του Ισραήλ, και η υποστήριξή σου για στρατιωτικό εμπάργκο στο Ισραήλ. Παρ’ ότι η δίωξη εναντίον των ακτιβιστών που διαμαρτύρονταν στο εργοστάσιο της Elbit, αποσύρθηκε, το Ισραήλ δεν έχει ακόμα καταστεί υπεύθυνο για την ανελέητη καταστροφή της Γάζας και τη δολοφονία περισσότερων από 550 παιδιών το 2014.

Επίσης, εκτιμούμε πολύ, τη συμμετοχή σου στο άλμπουμ «Voices for Justice” σε συμπαράσταση προς τους 3 του Δυτικού Μέμφις, που καταδικάστηκαν άδικα για φόνο βάσει ομολογιών που αποσπάστηκαν κατά τη διάρκεια ανάκρισης στην οποία χρησιμοποιήθηκαν αμφίβολες τεχνικές. Παρόμοια, τα παιδιά των Παλαιστίνιων στη Δυτική Όχθη, απαγάγονται τακτικά από τα κρεβάτια τους κατά τη διάρκεια εφόδων τρόμου του ισραηλινού στρατού. Μετά, τα δικάζουν σε στρατοδικεία και τα κρατούν σε φυλακές του ισραηλινού στρατού, οι οποίες είναι «διαβόητες για τη συστηματική κακομεταχείριση και βασανιστήρια» των παλαιστίνιων παιδιών. Το Ισραήλ φυλακίζει περίπου 700 παιδιά κάθε χρόνο.

Θαυμάζουμε τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιείς την τέχνη σου, ως διαμαρτυρία εναντίον της αδικίας και ως όχημα για να ακουστούν οι φωνές αυτών που δεν έχουν φωνή. Όπως είπε και ο Αρχιεπίσκοπος Ντέσμοντ Τούτου: “Aν είσαι ουδέτερος σε καταστάσεις αδικίας, τότε έχεις επιλέξει την πλευρά του καταπιεστή.» Το 2010, ο Τούτου είπε στην Όπερα του Κέηπ Τάουν, όταν σκεφτόντουσαν αν θα δώσουν παράσταση στο Ισραήλ:

“Ακριβώς όπως λέγαμε και κατά την περίοδο του Απαρτχάϊντ ότι θα ήταν ανάρμοστο για τους διεθνείς καλλιτέχνες να εμφανίζονται στη Νότια Αφρική σε μια κοινωνία που λειτουργεί με νόμους διακρίσεων και με φυλετικό αποκλεισμό, θα ήταν το ίδιο λάθος και για την Όπερα του Κέηπ Τάουν να εμφανιστεί στο Ισραήλ.»

Μας προκάλεσε έκπληξη η ανακοίνωση ότι πρόκειται να παίξεις στο Τελ Αβίβ ενώ οι αδικίες τις οποίες αντιμάχεσαι, μας είναι τόσο πολύ οικείες. Η εμφάνισή σου στο Ισραήλ, ανεξάρτητα από προθέσεις, θα υποσκάψει το μη-βίαιο κίνημά μας για Μποϋκοτάζ – Απο-επενδύσεις και Κυρώσεις (BDS) για τα δικαιώματα των Παλαιστίνιων. Επιπρόσθετα, το Ισραήλ χρησιμοποιεί τέτοιες εμφανίσεις για να παρουσιάσει μια εικόνα κανονικότητας και ανοιχτότητας για να καλύψουν τις καθημερινές παραβιάσεις των ανθρώπινων δικαιωμάτων των Παλαιστίνιων.

Ο Νισσίμ Μπεν-Σιτρίτ, πρώην αναπληρωτής γενικός δευθυντής του ισραηλινού Υπουργείου Εξωτερικών, ήταν αρκετά σαφής ως προς αυτή τη στρατηγική, όταν δήλωσε: «Θεωρούμε την κουλτούρα ως εργαλείο χασμπάρας [προπαγάνδας] πρώτου βαθμού, και τα δύο αυτά (προπαγάνδα και κουλτούρα) τα θεωρώ αδιαχώριστα.

Ελπίζουμε ότι κι εσύ θα προστεθείς στους καλλιτέχνες και στις προσωπικότητες του πολιτισμού, όπως η Λορίν Χιλ, ο Έλβις Κοστέλο, οι U2, οι Κάτ Πάουερ, ο εκλιπών Τζιλ Σκοτ-Χερόν, οι Massive Attack, η Άλις Γουόκερ, ο Ρότζερ Γουότερς και άλλοι, αρνούμενος να επιτρέψεις να χρησιμοποιηθεί το όνομά σου για να συγκαλύψει ένα σύστημα καταπίεσης δεκαετιών. Μ’ αυτό τον τρόπο θα μας επιτρέψεις να συνεχίσουμε φανταζόμαστε ένα μέλλον χωρίς καταπίεση και υποταγή, για μας και για τα παιδιά που θα έρθουν.

Mε εκτίμηση,

Παλαιστινιακή Καμπάνια για το Ακαδημαϊκό και Πολιτιστικό Μποϋκοτάζ του Ισραήλ [The Palestinian Campaign for the Academic and Cultural Boycott of Israel (PACBI)]

Κράτα το

Κράτα το

Κράτα το

Σχόλια:

Notify of
avatar
wpDiscuz