Κατά την 9η δικάσιμο, η οποία πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 20/11/2018 στο υπόγειο του Δικαστικού Μεγάρου Θεσσαλονίκης, ξεκίνησαν οι αγορεύσεις των συνηγόρων υπεράσπισης, οι οποίες και θα ολοκληρωθούν την Δευτέρα 26/11/2018, καθώς η ενδιάμεση δικάσιμος της Τετάρτης (22/11/2018) αναβλήθηκε λόγω κωλύματος του εισαγγελέα.

Τον λόγο είχαν κατά σειρά οι συνήγοροι, Καραβασίλης, Καμμένου, Τζιμούρτος, Πετρίδης, Κυρίτσης και Σωτήρογλου. Κρίσιμη θα είναι, στην επόμενη δικάσιμο, η αγόρευση του συνηγόρου Παύλου, σε εντολέα του οποίου έχει βρεθεί DNA σε καπάκι από φωτοβολίδα.

Ακολουθούν επιλεγμένα αποσπάσματα από τις αγορεύσεις τους ανά θεματική αλλά και αυτοτελείς στο τέλος του άρθρου.

Οι σκουριασμένοι κάλυκες και ο σκούφος

Ο συνήγορος των Δημ. και Παγ. Καραβασίλης, των οποίων οι κάλυκες και ο σκούφος βρέθηκαν στο χώρο και κατά τον εισαγγελέα επιβεβαιώνουν την φυσική παρουσία, ανέλαβε να ξεκαθαρίσει το πως και που βρέθηκαν, αλλά και τα «τεχνικά χαρακτηριστικά» των εν λόγω πειστηρίων, ενώ επεσήμανε τον μη-ενδεδειγμένο τρόπο περισυλλογής τους από την εταιρία security.

Καραβασίλης: Ο Σωτηρόπουλος (αρχιφύλακας) είναι αυτός που δίνει εντολή σε κάποιους. Ο Σωτηρόπουλος δεν ήρθε ποτέ στο δικαστήριό σας. Ξεκινάνε κάποιοι security για την έρευνα.
Ο Ευθ. επέμεινε ότι έψαξε μια φορά μόνο το πρωί.
Ο Λίν. λέει ότι βρήκε 3-4 κάλυκες. Στην κατάθεσή του λέει ότι βρήκε 1. Με σακούλες, με γάντια, δεν ξέρουμε ακόμη με τι τα μάζεψαν.
Δεν έχουμε καταλάβει που βρέθηκαν και πως βρέθηκαν οι κάλυκες. Δεν αριθμήθηκε και δε φωτογραφήθηκε κανένα αντικείμενο. Αυτά βγαίνουν μετά τις καταθέσεις.

Καραβασίλης: Τα πειστήρια [φυσίγγια] αποστέλλονται για βαλλιστική. «Σας αποστέλλουμε 4 φυσίγγια μπλέ χρώματος», λέει το έγγραφο. Μετά καταθέτουν ότι μελέτησαν 6. Ο Βερναρδάκης βρήκε 0. Τώρα πως γίνεται αυτό;
Στην μελέτη μιλάνε για 4 μπλε κάλυκες. Ξαφνικά όμως εμφανίζεται και ένας καφέ και ένας πράσινος. Όλοι ξέραμε για μπλε. Τώρα εμφανίζονται και άλλα χρώματα.
Οι 4 από τους 5 είναι τόσο οξειδωμένοι που δε μπορούν καν να τους αναλύσουν.ι Δεν φαίνονται καν αυτά που είναι εργοστασιακά χαραγμένα στον κάλυκα.
Οι άλλοι 2 παρουσιάζουν λέει οξείδωση και είναι σκουριασμένοι.
Ξεκάθαρο το συμπέρασμα: Δεν μπορούν να έπεσαν πάνω στην επίθεση. Μάλιστα οι 3 είναι πιο σκουριασμένοι από τους άλλους 2. Άρα δεν πυροδοτήθηκαν την ίδια ημέρα. Οι φωτογραφίες έδειχναν και κάτι άλλο. Οι κάλυκες είχαν μέχρι και άλατα. Αυτό δε γίνεται ούτε σε ώρες ούτε σε μέρες. Οι κάλυκες δεν ήταν ωρών!
Στη βαλλιστική περιγράφεται και το όπλο του Δημ.
Εδώ η λογική αρχίζει και χαλάει. Εγώ έψαξα στο ίντερνετ το όπλο του Δημ. Και πράγματι στο ίντερνετ αν ψάξει κανείς το μοντέλο (αναφέρει το μοντέλο του όπλου) γράφει «αυτό το μοντέλο έχει αυτόματο εξωλκέα». Πως ένα όπλο που έχει μηχανισμό με αυτόματο εξωλκέα έχει πυροδοτήσει φυσίγγια που δεν φέρουν ίχνη εξωλκέα; (ο συνήγορος προσκομίζει το site με τα κυνηγετικά όπλα και το μοντέλο του όπλου που αποδεικνύει τα σχετικά με τον εξωλκέα).

Καραβασίλης: Για τον Παγ. τι έχουμε; Αυτή η κουκούλα βρίσκεται, κατά τον Βερναρδάκη 700 μέτρα από το εργοτάξιο, στην κεραία της Vodafone. Ερωτάται πως το μέτρησε, λέει «με τα πόδια». Ο χάρτης ξέρετε τι μας δείχνει; Ότι απέχει 1,5 χιλιόμετρο!
Όλα προσπαθούν να τα κοντύνουν. Τα πέλματα του δε θα τα βλέπαμε; Όταν ρώτησα τον Βερναρδάκη «είχε αποτυπώματα εκεί;» μου λέει «όχι». Δε μπορεί να πέρασε μέρες πριν από εκεί; Ο Βερναρδάκης λέει ότι ήταν καθαρή η κουκούλα. Σας έδωσα φωτογραφία που δείχνει ότι η κουκούλα έχει χώματα και φύλλα. Γιατί το κρύβουν αυτό; Γιατί πάμε να δώσουμε εντύπωση ότι πρόσφατα απορρίφθηκε αυτή.
Ο σκούφος είναι μάλλινος. Ο σκούφος πάει για εξέταση DNA. Δε βρίσκονται ίχνη πυρίτιδας, βενζίνης, τίποτα. Αν κάποιος δράστης της επίθεσης κάνει κάτι μ’ αυτήν την κουκούλα σίγουρα θα υπάρχει κάτι από αυτά. Βενζίνη, πυρίτιδα, κάτι.

Οι τηλεφωνικές κλήσεις

Δύο εκ των κατηγορουμένων για τους οποίους ο εισαγγελέας πρότεινε την ενοχή τους άλλαξαν σε χρόνο κοντινό μετά την επίθεση τηλεφωνικές συσκευές, ενώ είχαν και συνομιλίες με άλλους κατηγορούμενους.

Σωτήρογλου: Εδώ, ο αστυνομικός, ο μοναδικός μάρτυρας κατηγορίας, είπε: «εκείνη τη μέρα ο Δημ. συνομιλεί 4 φορές με τον Προδ.», λέει στην ίδια κατάθεση πότε έγιναν οι κλήσεις και δείχνει 4 κλήσεις.

Αυτό δίνει 2 ενδεχόμενα. Είτε ο Προδ. ήταν μπούφος και δεν καταλαβαίνει τις οδηγίες που του έδινε ο Δημ, είτε αυτό, που αποδείξαμε κιόλας, ότι ήταν σε συνέδριο, σε υπόγειο που δεν έπιανε,οπότε έπεφτε η γραμμή και ξαναέπαιρνε.

Δεν τίθεται θέμα. Κι όμως, μόνο αυτά ήταν αρκετά, οι 4 κλήσεις, για να κατηγορηθεί αυτός ο άνθρωπος για όλα αυτά τα κακουργήματα.

Ο Πρ.Π., ο άλλος εντολέας μου, είχε γενέθλια εκείνη τη μέρα. Επειδή είχε κλειστό το κινητό του την ημέρα της γιορτής του, του χρεώνουν 15 κακουργήματα. Το 2ο στοιχείο για την ενοχή του,είναι η αλλαγή του κινητού τηλεφώνου [προσκομίζει απόδειξη αγοράς]. Στις 16 είναι τα γενέθλιά του και του κάνει η κοπέλα του δώρο καινούργιο κινητό, το πρώτο του smartphone. Η αλλαγή της συσκευής γίνεται 4 ημέρες μετά όμως. Δοκίμασε το κινητό του κάνοντας το χατίρι στην κοπέλα του αλλά δε τον βόλεψε, γιατί αυτοί οι άνθρωποι, ως εργάτες, χρησιμοποιούν σκληρά [ανθεκτικά]κινητά, τύπου CAT, οπότε ξανάλλαξε και πήγε σε τυπικό με κουμπιά.

Καραβασίλης: Υπάρχουν καρτοκινητά που είναι ανώνυμα. Παρ’ όλα αυτά χρησιμοποιεί το κινητό του και μιλάει συνέχεια. Μετά αλλάζει το κινητό του και λέει ο Σαραφόπουλος «το άλλαξε για να κρύψει τα ίχνη του». Δηλαδή ο αρχηγός της εγκληματικής οργάνωσης είναι τόσο έξυπνος για να οργανώσει τέτοια επίθεση αλλά λέει «θα πετάξω το κινητό και δε θα με βρούν». Μέχρι και τα παιδιά ξέρουν ότι τα στοιχεία τα παίρνουμε από την κάρτα και όχι από το κινητό.

Καραβασίλης: Ο άλλος εντολέας μου, ο κ. Μπ. το πρωί ήταν στο καφενείο όπου δουλεύει. Μετά πήγε στον αδερφό του στην Ιερισσό. Αυτό που τον τοποθετεί κατά τον Σαραφόπουλο στην επίθεση είναι ότι μετά τις 7 δεν ανοίγει το τηλέφωνο του και ότι δεν απαντάει σε μηνύματα της κοπέλας του.

Καραβασίλης: Για τον Μαλ., ο τελευταίος εντολέας μου, ο λόγος ήταν ότι είχε κλήσεις με τον Παγ. και τον Σταθ.Μέσα σε 1-2 μήνες μίλησαν 72 φορές. Ο Σαραφόπουλος λέει και αυτός δεν έχει κλήσεις μετά τις7 μμ, από τις 60 τις 36 μέρες μιλάει μέχρι τις 7 μμ. (προσκομίζει έγγραφο). Είναι αυτό στοιχείο.

Καραβασίλης: Όταν ρωτήσαμε τον αξιωματικό για τα κριτήρια της έρευνας μας είπε [ότι ερευνήθηκαν] κυνηγοί, υλοτόμοι, αντιδρώντες και κλήσεις. Όλα αυτά όταν εκείνο το βράδυ απεδείχθη ότι άνοιξαν 3000 κινητά. Παναγιά και Ιερισσός έχουν 200+ κυνηγούς. Όταν προσπαθήσαμε να καταλάβουμε πως ήξερε αυτά τα νούμερα λέει «μας τα έδωσαν». Απεδείχθη όμως ότι όσο κατέθετε εκείνο το πρωί,δεν ήξερε καν τα τηλέφωνα. Γιατί η Cosmote έδωσε τα νούμερα το απόγευμα. Άρα είχε λίστα.

Τζιμούρτος: Ο Σαραφόπουλος ήξερε να αποφεύγει ερωτήσεις αλλά και να πλέκει. Πήρε τηλεφωνικές κλήσεις,υπήρχαν χιλιάδες. Αν πάρει κανείς τις άλλες κλήσεις που υπάρχουν όλο το βράδυ από όλους τους κατοίκους, μπορούσε κανείς να στήσει μια άλλη δικογραφία με μια άλλη οργάνωση, με άλλους κατοίκους.

Πετρίδης: Ο κ. Σαραφόπουλος – εγώ τον αναφέρω ως «Κλουζό του τμήματος της ασφάλειας», είχε όλη την άνεση να γράψει το σενάριο που φαίνονται όλοι ως κατηγορούμενοι. Αναφέρεται στην άρση απορρήτου, μιλάνε κολλητοί, φίλοι και του φαίνεται περίεργο. Μιλάει ο Μπ. με τον γαμπρό του, ο Παγ. μιλάει με το συνεργάτη του, συγκατηγορούμενο.

Κυρίτσης: Μιλάει για σίγαση των τηλεφώνων. Είναι δεδομένο ότι οποίος παίρνει τηλ ανοίγει η κεραία. Αποκρύπτει ότι όταν δεχθώ κλήση δεν ανοίγει η κεραία. Άρα είναι αυθαίρετο ότι «μετά τις 19:00 κλείνουν τα κινητά τους».

Όλα αυτά μας βάζουν σε σκέψεις για το πώς γίνεται μια δικογραφία.

Το δρομολόγιο Σέρρες – Σκουριές

Ο Παγ. Γ., DNA του οποίου βρέθηκε σε σκούφο, ισχυρίζεται ότι την ημέρα της επίθεσης έκανε διανομή ζωοτροφών στο Σκουτάρι Σερρών. Ο συνήγορος του, οι συνεργάτες αλλά και ο ταχογράφος του φαίνεται να το επιβεβαιώνουν.

Καραβασίλης: Έρχεται ο Παγ. και λέει «εγώ εκείνο το βράδυ ήμουν στο Σκούταρι Σερρών». Έρχονται οι μάρτυρες, ο ένας είναι ο συνεργάτης του και είναι υπέρ των μεταλλείων. Επί 21 χρόνια είναι ο μοναδικός προμηθευτής των μεταλλείων και λέει ότι του τηλεφώνησε ο Παγ. ότι θα φέρει τροφές εκεί κοντά και τον ρώτησε αν θέλει και αυτός αλλά αρνήθηκε. Αυτός δηλαδή διακινδυνεύει την προσοδοφόρα συνεργασία του με την εταιρία για να έρθει να καταθέσει μάρτυρας καθ’ υποβολήν για τον Παγ. Επιχειρηματίας είναι. Έφερα όμως έγγραφα που δείχνουν ότι όντως ο Παγ. πήρε τον κ. Μουλ. (ο μάρτυρας) το Σάββατο.

Άλλοι δυο μάρτυρες λένε ότι ήρθε όντως γύρω στις 11 και έδωσε τις ζωοτροφές. Έκοψαν τιμολόγια και έφυγε. Γιατί ήρθαν από το Σκουτάρι Σερρών αυτοί οι άνθρωποι να καταθέσουν αυτά; Έστω ότι είναι καθ’ υποβολή. Και το τιμολόγιο μεταγενέστερα γράφτηκε;

Καμμένου: Για τον Παγ. θέλω να συμπληρώσω ότι εκτός από τους μάρτυρες υπάρχει και ο ταχογράφος. Τον δώσαμε σε πραγματογνώμονα και λέει 16/2 μπαίνει σε συνεχόμενη κίνηση από την Ιερισσό προς Σκούταρι. Επίσης αναφέρεται ότι τυχόν παραποίηση του δίσκου θα ήταν εμφανής. Ο πραγματογνώμονας είναι αυτός που ήταν στην υπόθεση των Τεμπών. Δεν είναι τυχαίος. Για την πληρότητα και μόνο.

Στοχοποίηση και «δικονομική εκτροπή»

Οι συνήγοροι δεν έμειναν μόνο στον σχολιασμό των πειστηρίων και των άλλοθι των εντολέων τους, αλλά φρόντισαν να καταδείξουν την αστυνομική και δικονομική «αταξία» που επικράτησε στην υπόθεση, αλλά και την στοχοποίηση της τοπικής κοινωνίας.

Καραβασίλης: Καθ’ υποβολήν των αστυνομικών οι μάρτυρες έλεγαν «εγώ δε θυμάμαι». Υπήρξε μάρτυρας που είπε «άλλα έλεγα και άλλα έγραφε η αστυνομία».

Καραβασίλης: Άλλα σημάδια που δείχνουν στοχοποίηση. Πάνε μάρτυρες και δηλώνουν ηθικούς αυτουργούς τους Τόσκα, Παπαγεωργίου, Καδόγλου και μετά βγαίνει από την εξέταση των μαρτύρων ότι τους δώσανε ονόματα για να κατηγορήσουν! Είναι ένα χωριό που έχει 3 εγκληματικές οργανώσεις. Παγκόσμια πρωτοτυπία.

Τζιμούρτος: Όταν ένα κίνημα διογκώνεται η ψυχή και η καρδιά είναι κάπου. Αυτή η ψυχή έπρεπε με κάποιο τρόπο να πάρει ένα μήνυμα, εξού και η διόγκωση της δικογραφίας.

Στόχος ήταν να πληγεί η μέση εικόνα του Ιερισσιώτη και να μείνουν λίγοι να παλεύουν. Όταν έχει προσβληθεί ένα κίνημα με τη ρετσινιά της εγκληματικής οργάνωσης, σκέφτεται κάποιος «Α, τι είναι αυτοί; Ένα μάτσο άνθρωποι που κάνουν επεισόδια».

Πετρίδης: Βιώσαμε την κατάργηση κάθε έννοιας νομικού πολιτισμού,καθώς βιώσαμε απαγωγές. Μια μέρα ήμασταν σε επαφή με τον ταξιάρχο Παπουτσή. Ήταν 2 γυναίκες μπουντρουμιασμένες στο υπόγειο για να τις αναγνωρίσει ένας αστυνομικός, και μας έλεγε ο Παπουτσής «δεν είναι εδώ», επί 12 ώρες!

Για να μη μιλήσω για την Τσικνοπέμπτη που μπήκαν στο χωριό τα ΜΑΤ.

Κυρίτσης: Δε μπορεί να γίνεται ευαγγέλιο η κατάθεση Σαραφόπουλου.

Θα πρέπει να σταθούμε και να αξιολογήσουμε την πραγματική αλήθεια, όχι τη φαινομενική.

Όχι αυτό που κατασκευάστηκε – όχι από εσάς αλλά από αυτούς – απλά και μόνο για να καταδικάσουμε κάποιους.

Το τεκμήριο της αθωότητας το έχουμε καταργήσει. Ερχόμαστε να αποδείξουμε ότι κάποιοι συνομιλούν επειδή είναι φίλοι!

Και δεν έρχονται οι διωκτικές αρχές να πουν, γιατί είναι ένοχοι, πού συνεννοήθηκαν και τί έκαναν; Ακόμη και ο Σαραφόπουλος δεν μπόρεσε να μας πει λέξη για κάτι πέρα από την τυπική συνομιλία που είχαν όλοι.

Έχει καταστρατηγηθεί το τεκμήριο της αθωότητας και φτάσαμε να μη βασιζόμαστε στην αρχή της νομιμότητας και να πηγαίνουμε στην σκοπιμότητα.

Πάμε σε άλλες κοινωνίες, όπου ο σκοπός αγιάζει τα μέσα και ο φόβος κυριαρχεί, σε κοινωνίες οργουελικές.

Ο σκοπός ήταν να καταστείλουν.

Κλείνοντας θέλω να πω ότι οι διώξεις είναι φρονηματικές, στο σύνολό τους, όχι προς πρόσωπα.

Τζιμούρτος: Αυτοί οι άνθρωποι δεν είναι «ιδιώτες», παλεύουν για κοινά αγαθά, για το νερό, για τον αέρα. Το να χαρακτηρίζονται άνθρωποι που παλεύουν για γη, νερό και ελευθερία ως εγκληματική οργάνωση, είναι μεγάλο λάθος. Έχετε την υποχρέωση να μη νομιμοποιήσετε αυτό που βίωσε η περιοχή. Αυτήν τη δικονομική εκτροπή.Το Γκουαντάναμο που είχε εντοπιστεί κάποια στιγμή στην ΒΑ Χαλκιδική.

Κατανοείτε πόσο επικίνδυνο θα ήταν να βγουν καταδικαστικές αποφάσεις με αυτά τα στοιχεία και με βάση αυτά που πρεσβεύει το κίνημα.


Ακολουθούν ολόκληρες οι αγορεύσεις των συνηγόρων υπεράσπισης, όπως καταγράφηκαν από την ανταπόκριση της στήλης μας, The Case:

Καραβασίλης

Στις 16/2 γίνεται μια επίθεση, γίνεται ό,τι έγινε. Η αστυνομία άργησε να πάει. Όταν έφτασε επάνω δεν απέκλεισε το χώρο. Το μέρος έχει δυο πύλες, αυτοί που θα ανέβουν, αναγκαστικά από την πύλη θα περάσουν. Παρόλαυτα δεν απέκλεισαν το χώρο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να θεωρήσουν κάποιοι ότι δικαιούνται να ερευνήσουν μόνοι τους το χώρο.

Ο Σωτηρόπουλος (αρχιφύλακας) είναι αυτός που δίνει εντολή σε κάποιους. Ο Σωτηρόπουλος δεν ήρθε ποτέ στο δικαστήριό σας. Ξεκινάνε κάποιοι security για την έρευνα.

Ο Ευθ. επέμεινε ότι έψαξε μια φορά μόνο το πρωί.

Ο Λίν. λέει ότι βρήκε 3-4 κάλυκες. Στην κατάθεσή του λέει ότι βρήκε 1. Με σακούλες, με γάντια,δεν ξέρουμε ακόμη με τι τα μάζεψαν.

Δεν έχουμε καταλάβει που βρέθηκαν και πως βρέθηκαν οι κάλυκες. Δεν αριθμήθηκε και δε φωτογραφήθηκε κανένα αντικείμενο. Αυτά βγαίνουν μετά τις καταθέσεις. Καθ’ υποβολήν των αστυνομικών οι μάρτυρες έλεγαν «εγώ δε θυμάμαι». Υπήρξε μάρτυρας που είπε “άλλα έλεγα και άλλα έγραφε η αστυνομία». Αυτά μειώνουν την αξία των πειστηρίων. Ο Σαραφόπουλος είπε ότι το κάθε πειστήριο έχει σημασία ανεξάρτητα από το πως έγινε η συλλογή. Όταν εγώ δεν ξέρω πως βρέθηκε, σε τι κατάσταση και που, πως έχει αξία;

Ας γυρίσω στους κάλυκες. Συλλέγονται, μπαίνουν σε σακούλες. Ο Βερναρδάκης, της αστυνομίας,βρέθηκε στο χώρο, ανέβηκε και έκανε έρευνα. Ο Ευθ. λέει ότι βρήκε κάλυκα. Ο Βερναρδάκης βρίσκει πολλά μικρά αντικείμενα, όπως γόπες, πέτρες κλπ. Ο Βερναρδάκης είναι καλός ερευνητής, αλλά δε βρίσκει ούτε κάλυκες ούτε τίποτα. Όταν βρίσκουν οι φύλακες κάλυκες, δεν τον καλούν να ρωτήσουν «τι κάνουμε; Να τα πιάσουμε ή να μη τα πιάσουμε.

Και άλλο παράδοξο: δε του τα παραδίδουν. Τα μαζέψαμε, δε θα τα παραδώσουμε; Δε θα τον ενημερώσουμε; Αυτά δεν τα καταθέτει. Δεν τολμά να τα πάρει “πάνω του”.

Συνεχίζονται οι έρευνες. Πηγαίνει η αστυνομία στην Ιερισσό και κάνει κατοίκον έρευνα. Τους λένε»μαζέψτε όπλα, μονόκανα ή δίκανα για να κάνουμε έρευνα”.

Οι κυνηγοί στην Ιερισσό είναι 74. Αυτοί επιλέγουν 7.

Από το σπίτι του Δημ. παίρνουν έναν ασύρματο και ένα δίκανο. Γίνεται έκθεση κατάσχεσης και 5 λεπτά μετά συντάσσεται έκθεση αφαίρεσης. Στην έκθεση κατάσχεσης δεν αναφέρονται πουθενά οι κάλυκες. Αναφέρονται μόνο στην έκθεση αφαίρεσης. Αφαίρεσαν 4 φυσίγγια που δεν τα κατέθεσαν ποτέ στην έκθεση κατάσχεσης. Όταν το κάνεις αυτό φωνάζεις τον δικαστικό λειτουργό να κάνει την έρευνα. Είναι μπλε κάλυκες. Σατανική σύμπτωση είναι του ίδιου χρώματος και ίδιας μάρκας με αυτούς που βρίσκονται πάνω. Κανείς δεν ξέρει ακόμη ότι είναι τέτοιοι.

Συνεχίζουμε, τα πειστήρια αποστέλλονται για βαλιστική. «Σας αποστέλουμε 4 φυσίγγια μπλέ χρώματος» λέει το έγγραφο. Μετά καταθέτουν ότι μελέτησαν 6. Ο Βερναρδάκης βρήκε 0. Τώρα πως γίνεται αυτό;

Στην μελέτη μιλάνε για 4 μπλε κάλυκες. Ξαφνικά όμως εμφανίζεται και ένας καφέ και ένας πράσινος. Όλοι ξέραμε για μπλε. Τώρα εμφανίζονται και άλλα χρώματα.

Οι 4 από τους 5 είναι τόσο οξειδωμένοι που δε μπορούν καν να τους αναλύσουν. Δεν φαίνονται καν αυτά που είναι εργοστασιακά χαραγμένα στον κάλυκα.

Οι άλλοι 2 παρουσιάζουν λέει οξείδωση και είναι σκουριασμένοι.

Ξεκάθαρο το συμπέρασμα: Δεν μπορούν να έπεσαν πάνω στην επίθεση. Μάλιστα οι 3 είναι πιο σκουριασμένοι από τους άλλους 2. Άρα δεν πυροδοτήθηκαν την ίδια ημέρα. Οι φωτογραφίες έδειχναν και κάτι άλλο. Οι κάλυκες είχαν μέχρι και άλατα. Αυτό δε γίνεται ούτε σε ώρες ούτε σε μέρες. Οι κάλυκες δεν ήταν ωρών !

Έψαξαν 7 άτομα/κυνηγούς. Ο Μπ. και ο Παγ. είχαν όπλο. Δε τους έψαξαν αυτούς. Γιατί; Υπάρχει εξήγηση. Η βαλιστική λέει ότι οι κάλυκες φαίνεται ότι απορρίφθηκαν από όπλο μονόκανο ή δίκανο που δεν έχει εξωλκέα. Ο εξωλκέας είναι ένα σύστημα που βγάζει τον άδειο κάλυκα από το όπλο.Στη βαλιστική φαίνεται ότι οι κάλυκες που βρέθηκαν δεν έχουν σημάδι από εξωλκέα.

Στη βαλιστική περιγράφεται και το όπλο του Δημ.

Εδώ η λογική αρχίζει και χαλάει. Εγώ έψαξα στο ίντερνετ το όπλο του Δημ. Και πράγμαται στο ιντερνετ αν ψάξει κανείς το μοντέλο (αναφέρει το μοντέλο του όπλου) γράφει ”αυτό το μοντέλο έχει αυτόματο εξωλκέα». Πως ένα όπλο που έχει μηχανισμό με αυτόματο εξωλκέα έχει πυροδοτήσει φυσίγγια που δεν φέρουν ίχνη εξωλκέα; (ο συνήγορος προσκομίζει το site με τα κυνηγετικά όπλα και το μοντέλο του όπλου που αποδεικνύει τα σχετικά με τον εξωλκέα).

Έχουμε ένα Δημ. που έχει κάποια αντικείμενα πειστήρια σύμφωνα με τον εισαγγελέα. Δεν ξέρω γιατί όλα τα λάθη γίνονται σχετικά με τους κάλυκες. Ισχυρίστηκε ο Δημ. ότι εκείνο το βράδυ έχασε το σκύλο του και τον έψαχνε. Όταν τον άκουσα πρώτη φορά του λέω «ποιος θα σε πιστέψει;”. «ποιος σε είδε;”. Μου λέει «αυτός στο μαντρί».

Ήρθε ο άνθρωπος και το κατέθεσε. Λέει ο εισαγγελέας ότι μπορεί αυτό να είναι καθ’ υποβολή. Δεν απεδείχθη όμως κάτι τέτοιο. Αυτό που είναι σημαντικό είναι ότι αυτόν τον άνθρωπο τον βοηθάει ο Θεός, κάνει μια κλήση, ανοίγει η κεραία. Αυτός ο άνθρωπος θέλετε να μου πείτε ότι γνώριζε ποια κεραία άνοιγε; Η κεραία πιάνει το κομμάτι που ψάχνει το σκύλο του αλλά αυτό το μαθαίνουμε πολύ μετά, με την υπόθεση του Καρατζά που ανοίγουν οι κλήσεις.

Δε φροντίζει να ανέβει με ένα όπλο αδήλωτο. Στα 7 σπίτια 2 αδήλωτα βρέθηκαν. Υπάρχουν καρτοκινητά που είναι ανώνυμα. Παρ’ όλα αυτά χρησιμοποιεί το κινητό του και μιλάει συνέχεια.Μετά αλλάζει το κινητό του και λέει ο Σαραφόπουλος «το άλλαξε για να κρύψει τα ίχνη του».Δηλαδή ο αρχηγός της εγκληματικής οργάνωσης είναι τόσο έξυπνος για να οργανώσει τέτοια επίθεση αλλά λέει «θα πετάξω το κινητό και δε θα με βρούν”. Μέχρι και τα παιδιά ξέρουν ότι τα στοιχεία τα παίρνουμε από την κάρτα και όχι από το κινητό.

9:35 τον ρωτάνε οι ανακριτικοί υπάλληλοι για το όπλο του. Λέει ”το έχω στο υπόγειο”. Η έρευνα γίνεται το μεσημέρι. Ενώ χτυπάει το καμπανάκι δεν πάει να κρύψει ή να πάρει το όπλο του από εκεί. Αυτός ο άνθρωπος έχει ένα συγκεκριμένο προφίλ. Δεν είναι νεαρός με ορμή. Έχει οικογένεια. Δεν έχει σύλληψη. Ούτε καν κλήση δεν έχει.

Για τον Παγ. τι έχουμε; Αυτή η κουκούλα βρίσκεται κατά τον Βερναρδάκη 700 μέτρα μακριά, στην κεραία της Vodafone. Ερωτάται πως το μέτρησε, λέει «με τα πόδια».

Ο χάρτης ξέρετε τι μας δείχνει; Ότι απέχει 1,5 χιλιόμετρο!

Όλα προσπαθούν να τα κοντίνουν. Τα πέλματα του δε θα τα βλέπαμε; Όταν ρώτησα τον Βερναρδάκη «είχε αποτυπώματα εκεί;» μου λέει «όχι». Δε μπορεί να πέρασε μέρες πριν από εκεί;Ο Βερναρδάκης λέει ότι ήταν καθαρή η κουκούλα. Σας έδωσα φωτογραφία που δείχνει ότι η κουκούλα έχει χώματα και φύλλα. Γιατί το κρύβουν αυτό; Γιατί πάμε να δώσουμε εντύπωση ότι πρόσφατα απορρίφθηκε αυτή.

Ο σκούφος είναι μάλλινος. Ο σκούφος πάει για εξέταση DNA. Δε βρίσκονται ίχνη πυρίτιδας, βενζίνης,τίποτα. Αν κάποιος δράστης της επίθεσης κάνει κάτι μ’ αυτήν την κουκούλα σίγουρα θα υπάρχει κάτι από αυτά. Βενζίνη, πυρίτιδα, κάτι. Χάσαμε το δικαίωμα να βάλουμε πραγματογνώμονα. Να θυμήσω ότι ο Παγ είναι από τους λίγους που όταν κλήθηκε για DNA έδωσε οικειοθελώς.

Οι κλήσεις του είναι μικρής διάρκειας. Σας έφερα έγγραφο που δείχνει ότι έχει πολλές κλήσεις. Έρχεται ο Παγ. και λέει «εγώ εκείνο το βράδυ ήμουν στο Σκούταρι Σερρών. Έρχονται οι μάρτυρες,ο ένας είναι ο συνεργάτης του και υπέρ των μεταλλείων. Επί 21 χρόνια είναι ο μοναδικός προμηθευτής των μεταλλείων και λέει ότι του έκανε τηλ. ο Παγ. ότι θα φέρει τροφές κοντά εκεί και τον ρώτησε αν θέλει και αυτός αλλά αρνήθηκε. Αυτός δηλαδή διακινδυνεύει την προσοδοφόρα συνεργασία του με την εταιρία για να έρθει να καταθέσει μάρτυρας καθ’ υποβολήν για τον Παγ. Επιχειρηματίας είναι. Έφερα όμως έγγραφα που δείχνουν ότι όντως ο Παγ. πήρε τον κ. Μουλ. (ο μάρτυρας) το Σάββατο.

Άλλοι δυο λένε ότι ήρθε όντως γύρω στις 11 και έδωσε τις ζωοτροφές. Έκοψαν τιμολόγια και έφυγε. Γιατί ήρθαν από το Σκουτάρι Σερρών αυτοί οι άνθρωποι να καταθέσουν αυτά; Έστω ότι είναι καθ’ υποβολή. Και το τιμολόγιο μεταγενέστερα γράφτηκε;

Υπάρχει μοναχός που καταθέτει στον ανακριτή ότι είναι ο πνευματικός του. «επισκέφτηκα τον Παγ, ήπιαμε καφέ σπίτι του. Και του λέει ο ανακριτής «ώπα, πως τα θυμάσαι όλα αυτά;”. Λέει έχω μπλοκάκι που σημειώνω τις συναντήσεις μου.

Άλλωστε όλες αυτές οι καταθέσεις γίνονται όταν ο Παγ. είναι προφυλακιστέος, αυτούς τους ανθρώπους που έπεισε θεωρητικά ο Παγ. δεν μπορούσε καν να τους δει.

Αυτά είναι αντικειμενικά στοιχεία, τα άλλα είναι λογικές υποθέσεις.

Λέει ο Παγ. ανεβαίνω συχνά στο βουνό, γιατί ξυλεύω και κυνηγάω στην περιοχή. Απεδείχθη ότι ο χώρος που βρέθηκε ο σκούφος είχε ξυλα κομμένα από την εταιρεία.

Αν το ανάγουμε σε ποσοστά, 25% είναι να είναι στην επίθεση, 25% να ξύλευε, 25% να έκλεβε ξύλα της εταιρίας, 25% να κυνηγούσε.

Πρόεδρος : άρα κατά 1/4 ένοχος (χιουμοριστικά).

Ο Παγ. Β., αδερφός του Παγ. Γ., πηγαίνει σε ένα μαγαζί υπάρχει μάρτυρας λέει ότι ήταν εκεί. Το βράδυ κάνει 2 τηλέφωνα, ανοίγει η κεραία Ξηροπόταμος. Αυτή ανοίγει όταν κανεις κλήση από Ιερισσό και λεει ο Σαραφόπουλος μπορεί να ήταν τσιλιαδώρος. Να έρθω εγώ να πω τότε ότι η Ιερισσός έχει 3500 κατοίκους και οι 3500 μπορεί να ήταν τσιλιαδώροι. Ήταν αδύνατο να συμμετέχει κάπου, από την Ιερισσό μέχρι το σημείο που κόπηκαν τα δέντρα ειναι 30χλμ. Ήταν αδύνατο να συμμετέχει κάπου. Πότε πρόλαβε να ανέβει να κόψει δέντρα και να επιστρέψει 12παρά 20 να κάνει την κλήση από την Ιερισσό, αφού μας είπαν ότι τα δέντρα κόπηκαν μετά τις 12.

Ο άλλος εντολέας μου, ο κ. Μπ. το πρωί ήταν στο καφενείο όπου δουλεύει. Μετά πήγε στον αδερφό του στην Ιερισσό. Αυτό που τον τοποθετεί κατά τον Σαραφόπουλο στην επίθεση είναι ότι μετά τις 7 δεν ανοίγει το τηλέφωνο του και ότι δεν απαντάει σε μηνύματα της κοπέλας του. Δεν έχει καμία δικογραφία. Είναι φιλήσυχος άνθρωπος. 14 μήνες έψαχναν και το μόνο που βρήκαν είναι ότι μίλησε με τον Παγ.

Για τον Μαλ., ο τελευταίος εντολέας μου, ο λόγος ήταν ότι είχε κλήσεις με τον Παγ. και τον Σταθ.Μέσα σε 1-2 μήνες μίλησαν 72 φορές. Ο Σαραφόπουλος λέει και αυτός δεν έχει κλήσεις μετά τις7 μμ, από τις 60 τις 36 μέρες μιλάει μέχρι τις 7 μμ. (προσκομίζει έγγραφο). Είναι αυτό στοιχείο.

Νομίζω ότι υπάρχει προσπάθεια εκφοβισμού εκείνο το διάστημα. Όλα γίνονται για έναν λόγο και σκοπό.

Όταν ρωτήσαμε τον αξιωματικό για τα κριτήρια της έρευνας μας είπε [ότι ερευνήθηκαν] κυνηγοί,υλοτόμοι, αντιδρώντες και κλήσεις. Όλα αυτά όταν εκείνο το βράδυ απεδείχθη ότι άνοιξαν 3000 κινητά. Παναγιά και Ιερισσός έχουν 200+ κυνηγούς. Όταν προσπαθήσαμε να καταλάβουμε πως ήξερε αυτά τα νούμερα λέει «μας τα έδωσαν». Απεδείχθη όμως ότι όσο κατέθετε εκείνο το πρωί,δεν ήξερε καν τα τηλέφωνα. Γιατί η Cosmote έδωσε τα νούμερα το απόγευμα. Άρα είχε λίστα.

Άλλα σημάδια που δείχνουν στοχοποίηση. Πάνε μάρτυρες και δηλώνουν ηθικούς αυτουργούς τους Τόσκα, Παπαγεωργίου, Καδόγλου και μετά βγαίνει από την εξέταση των μαρτύρων ότι τους δώσανε ονόματα για να κατηγορήσουν! Είναι ένα χωριό που έχει 3 εγκληματικές οργανώσεις.Παγκόσμια πρωτοτυπία.

Έχουμε ένα αντικειμενικό γεγονός, την αλλαγή των τηλεφώνων. Γιατί αυτό είναι ύποπτο; Με αυτές τις σκέψεις παραδίδω τους ανθρώπους στα χέρια σας.

Καμμένου

Για τον Παγ. θέλω να συμπληρώσω ότι εκτός από τους μάρτυρες υπάρχει και ο ταχογράφος. Τον δώσαμε σε πραγματογνώμονα και λέει 16/2 μπαίνει σε συνεχόμενη κίνηση από την Ιερισσό προς Σκούταρι. Επίσης αναφέρεται ότι τυχόν παραποίηση του δίσκου θα ήταν εμφανής. Ο πραγματογνώμονας είναι αυτός που ήταν στην υπόθεση των Τεμπών. Δεν είναι τυχαίος. Για την πληρότητα και μόνο.

Χαριτολογώντας τόσα χρόνια που τους γνωρίζω ζηλεύω τις γυναίκες τους. Είναι τίμιοι και εργατικοί άνθρωποι. Εγώ δε το βρίσκω συχνά. Ο κ. Εισαγγελέας απέφυγε να μιλήσει για τις έρευνες από ιδιώτες. Αυτό [η συλλογή πειστηρίων] συνιστά αξιόποινη πράξη. Συνιστά αντιποίηση της αρχής. Το λένε οι εισαγγελείς του Άρειου Πάγου. Το δικαίωμα στη σύλληψη που έχει ο κάθε πολίτης, λένε, δεν είναι το ίδιο πράγμα με το να διεξάγει κανείς έρευνα. Επομένως δεν έχει δικαίωμα το δικαστήριο να ελέγξει τους κάλυκες με δεδομένα τα πειστήρια.

Ας μου επιτραπεί, ως προς την απόλυτη ακυρότητα των πειστηρίων, το πόρισμα για το DNA που απέβη θετικό έπρεπε να γίνει γνωστό σε εμάς. Δεν έγινε.

Ο Βερναρδάκης δε μας δίνει το πριν και το μετά της κουκούλας με φωτογραφίες. Για να ξέρω εγώ πως την βρήκε και πως την έδωσε.

[Στο σημείο αυτό η κα Καμμένου αναφέρεται στην πρόθεση των δραστών (η οποία δεν ήταν να βλάψουν ανθρώπους άρα δεν υπήρχε ανθρωποκτόνος δόλος) και στην μη ιδιοποίηση πραγμάτων(οπότε πρέπει να πέσει η κατηγορία της ληστείας)]

Τζιμούρτος

Με δεδομένα όσα κατατέθηκαν γλαφυρά, θα προσπαθήσω με όλες μου τις δυνάμεις να είμαι σύντομος και περιεκτικός. Κατά τη γνώμη μου δίκαιη η πρόταση του Εισαγγελέα, για απαλλαγή των 9 που συνεκπροσωπώ [μαζί με Κυρίτση και Πετρίδη].

Ενδεικτικά προέκυψαν τα εξής :

Όσον αφορά την εγκληματική οργάνωση μόνο συμπληρωματικά να αναφέρω σχετικά με τον τρόπο σχηματισμού της διαδικασίας. Αναφέρεται στο βούλευμα ότι η μαζικοποίηση των αντιδράσεων οδηγούσε στη σύσταση εγκληματικής οργάνωσης. Από το 2013 είχε επισημανθεί ότι το κατηγορητήριο ήταν τεχνητά διογκωμένο.

Με παρρησία κάποιες φορες και εμείς ενίοτε δυσκολευτηκαμε και ως συνηγοροι να απορροφήσουμε τα όποια βιώματα μας και εμείς.

Πάμε στη δικογραφία του 2012 για το Δημαρχειο. Ζητούνταν επίμονα προς τα μέσα και προς τις διωκτικές αρχες να θεωρηθούν εγκληματική οργνάνωση όσοι συμμετείχαν σε πορείες.

Αυτο προσβάλει την τοπική κοινωνία αλλά και το δικαστήριο.

Οι κάτοικοι της Μεγάλης Παναγιας και της Ιερισσου αναφερονται σε 7 δικογραφιες για πράξεις του 2012.

Οι άνθρωποι αυτοί είναι κάτοικοι μιας περιοχής, όχι πόλης. Δεν υπάρχουν κόμματα, δεν ανήκουν σε καμμία φατριά, δεν κάνουν ένα επάγγελμα όλοι. Δεν μπορούν να ομαδοποιηθούν.

Υπηρξαν νομικές πρόσφυγες [για την δραστηριότητα της Eldorado]. Πέρα από αυτά υπήρχε και το ζήτημα τι μπορεί να κάνει ο καθένας, ο ψαράς, ο απλός πολίτης.

Όταν κατάφερε αυτό το κίνημα να κερδίσει την εμπιστοσύνη και την αγάπη του κόσμου λόγω της φύσης του, συμμετείχαν και άτομα εκτός Χαλκιδικής, είναι γνωστό και σε εσάς ότι σε μια πορεία μπορεί να πεταχτεί μια πέτρα.

Αυτό [η διόγκωση των δικογραφιών και η ποινικοποίηση] οδήγησε τον κόσμο να απολογείται για τέρατα. Η διόγκωση δεν έγινε επειδή είχε προηγούμενα κάποιος αστυνομικός με κάποιον από τους κατηγορούμενους, αλλά επιχειρήθηκε η στοχοποίηση μιας ολόκληρης κοινωνίας.

Όταν ένα κίνημα διογκώνεται η ψυχή και η καρδιά είναι κάπου. Αυτή η ψυχή έπρεπε με κάποιο τρόπο να πάρει ένα μήνυμα, εξού και η διόγκωση της δικογραφίας.

Στόχος ήταν να πληγεί η μέση εικόνα του Ιερισσιώτη και να μείνουν λίγοι να παλεύουν. Όταν έχει προσβληθεί ένα κίνημα με τη ρετσινιά της εγκληματικής οργάνωσης, σκέφτεται κάποιος «Α, τι είναι αυτοί; Ένα μάτσο άνθρωποι που κάνουν επεισόδια».

Το μπλουζάκι «SOS» είναι ένα μήνυμα που λέει «παλεύω για κάποια αγαθά”.

Όσον αφορά την απόπειρα ανθρωποκτονίας θεωρώ ότι δεν υπήρχε καμία τέτοια περίπτωση.Ουδεμία υποψία και για άλλα αδικήματα.

Αυτό που γνωρίζω είναι ότι στόχος των ενεργειών αυτών ήταν ακριβώς να επιβαρυνθεί η εικόνα των κατοίκων της Χαλκιδικής.

Επιστρέφοντας στο ιστορικό στο πως φτάσαμε στη νύχτα εκείνη, σας υπενθυμίζω το έγγραφο του κυρίου Παπουτσή, ταξίαρχου, που τον Δεκέμβρη του 2012 μιλάει στα συντονιστικά των περιοχών και λέει ότι με βάση την πορεία που έχετε προαναγγείλει σας καλούμε σε συνάντηση επικοινωνίας για την ομαλή διεξαγωγή της. Μιλάει παράλληλα για ενδεχόμενα επεισόδια και τους έλεγε πάνω κάτω «πονάει χέρι, κόβει χέρι».Εμμέσως πλην σαφώς ζητούσαν να σταματήσουν οι πορείες γιατί θα τις ποινικοποιήσουν.Το έγγραφο λέει ότι άτομα που δεν είναι κάτοικοι της Χαλκιδικής ενδέχεται να έρθουν και να κάνουν επεισόδια.

Κάποιοι έλεγαν καθυστερούν οι νομικές πρόσφυγες αλλά πρέπει να συνεχίσουμε και τα άλλα, τις πορείες. Ήταν σε δίλημμα το κίνημα «να σταματήσω τις πορείες γιατί ξέρω ότι θα μας στοχοποιήσουν ή να συνεχίσω να παλεύω για το δίκιο μου;».

Υπήρξε απόφαση του υπ. Περιβάλλοντος. Η απόφαση Σκουρλέτη το 2015 λέει ότι δεν αποδείχθηκε από την εταιρία ότι μπορεί η μέθοδος «flash melting» να γίνει με τέτοια ποσότητα αρσενικού στο μετάλλευμα. Και προσέφυγε η εταιρία στο ΣτΕ και περιμένει να δικαστεί.

Η σύμπτυξη ντόπιων και ξένων ήταν αναπόφευκτη και δεν είχαν την ίδια ιδεολογική υφή και στόχευση. Αυτό δε μπορεί όμως να οδηγήσει σε κάτι. Η αφορμή λοιπόν δόθηκε με αυτό το επεισόδιο.

Ο Σαραφόπουλος είπε ότι υπήρχε πίεση από τους κατοίκους κατά τις έρευνες. Υπήρχε πίεση αλλά όχι από τους κατοίκους. Υπήρχε πίεση από τον κ. Δένδια.

Ο Σαραφόπουλος ήξερε να αποφεύγει ερωτήσεις αλλά και να πλέκει. Πήρε τηλεφωνικές κλήσεις,υπήρχαν χιλιάδες. Αν πάρει κανείς τις άλλες κλήσεις που υπάρχουν όλο το βράδυ από όλους τους κατοίκους, μπορούσε κανείς να στήσει μια άλλη δικογραφία με μια άλλη οργάνωση, με άλλους κατοίκους.

Οι Πλ. και Μπ έχουν κλειστό το κινητό.

Η κεραία ανοίγει βέβαια όταν κάνεις κλήση, όχι όταν δέχεσαι. Για τον Γιου., ο Σαραφόπουλος στην αρχή λέει ότι συμμετείχε, μετά έκανε τον τσιλιαδώρο και μετά μας είπε «εεε, δεν ξέρω τι μπορεί να ήταν, θα το κρίνει το δικαστήριο».

Για τον Καρ. με τον χάρτη που έκανε η ασφάλεια προσπαθεί να μαζέψει την απόσταση από το σπίτι του Καρ. μέχρι το εργοτάξιο. Το φέρανε 1,5 χλμ πιο κοντά. Στους χάρτες το σημείο 5 με 6είναι 2 χλμ και από το 6 μέχρι το 7 είναι 7 χλμ.

Στη διαδικασία μου έκανε εντύπωση ότι ο Σαραφόπουλος δεν ήξερε ποιανού το κινητό ανοίγει όταν στέλνεις μήνυμα, αυτού που στέλνει ή αυτού που δέχεται;

Παραδέχθηκε τουλάχιστον ότι έγιναν λάθη και αστοχίες, παραδέχθηκε το ιδιόμορφο -όπως χαρακτήρισε- στη συλλογή αποδεικτικού υλικού. Αυτό που δεν εξηγήθηκε για το διάστημα της άρσης απορρήτου ήταν από που και ως που συνωμοτική κλήση του Χ με τον Ψ;

Μέσα στις σελίδες της κατάθεσης του, διακρίνει κανείς τον υπαινιγμό ότι αν δε μιλάς με κάποιον είσαι ύποπτος, λίγο πιο μετά λέει ότι μιλάς με κάποιον άρα είσαι ύποπτος.

Είχε αποδειχθεί ότι θα στοχευθεί η Ιερισσός. Ποτέ δεν έγινε σαφές γιατί πήγαν μόνο στην Ιερισσό και τόσο σύντομα στράφηκαν οι έρευνες μόνο εκεί.

Κλείνοντας θα ήθελα να αναφερθώ στο εξής. Σε καιρούς μνημονίων, φτώχιας και απελπισίας είναι άξιο να βγαίνει κανείς να διαδηλώσει, όχι για το προσωπικό του συμφέρον πχ σύνταξη, μισθός κλπ.Αλλά για κοινά αγαθά. Στην αρχαία Αθήνα, ο “ιδιώτης” ήταν ψόγος. Αυτοί οι άνθρωποι δεν είναι“ιδιώτες”, παλεύουν για κοινά αγαθά, για το νερό, για τον αέρα. Το να χαρακτηρίζονται άνθρωποι που παλεύουν για γη, νερό και ελευθερία ως εγκληματική οργάνωση, είναι μεγάλο λάθος. Έχετε την υποχρέωση να μη νομιμοποιήσετε αυτό που βίωσε η περιοχή. Αυτήν τη δικονομική εκτροπή.Το Γκουαντάναμο που είχε εντοπιστεί κάποια στιγμή στην ΒΑ Χαλκιδική.

Κατανοείτε πόσο επικίνδυνο θα ήταν να βγουν καταδικαστικές αποφάσεις με αυτά τα στοιχεία και με βάση αυτά που πρεσβεύει το κίνημα.

Το ποιος συνέλεγε στοιχεία, ποιος έκανε το χώρο ξέφραγο αμπέλι, το ποιος φταίει για τη συλλογή,μπορεί να μην το βρούμε ποτέ. Αυτό που βρίσκεται όμως και αν δε βρίσκεται, βρίσκουν έναν τρόπο να “δημιουργήσουν” είναι κατηγορούμενους.

Και θεωρώ ότι είστε έμπειροι και ταπεινά θα πω υποχρεωμένοι να συνεκτιμήσετε, οτι αν πάει κάποιος σε μια καφετέρια ή πάει να δει έναν αγώνα, προφανώς δε μπορεί να φτάνει να απολογείται για κακούργημα. Προέκυψε με κάθε τρόπο ότι ουδεμία ένδειξη -πόσο μάλλον απόδειξη- υπάρχει στο εν λόγω καταδικαστέο και επιζήμιο για τον αγώνα γεγονός.

Συνεπώς αιτούμαι την απαλλαγή και των 9.

Πετρίδης

Ο Αρν. [security] καλεί την αστυνομία αμέσως. Σε μισή ώρα φτάνουν εργολάβοι. Από τα Γιαννιτσά ξεκίνησε ένας, ήρθε πιο γρήγορα από την αστυνομία, είχε πιεί κιολας. Η αστυνομία έφτασε μετά από δυο ώρες.

Ίσως αν έφτανε στην ώρα της να μη χρειαζόταν να αποδείξουμε ότι δεν είμαστε ελέφαντες. «Δεν ξέρω/ δε θυμάμαι/ δε γνωρίζω» λέει ο αστυνομικός Παπαπαναγιώτου. Αυτοί οι άνθρωποι καταδεικνύουν και στοχοποιούν 120 ανθρώπους. Οι 100 από την Ιερισσό, οι 15 από την Μ.Παναγιά και άλλοι 5 από γύρω περιοχές. Πως προκύπτει αυτό; «Δεν ξέρω, δε θυμάμαι», λένε.Στοχοποιεί 120 κατοίκους και η ταυτότητα προσδιορίζεται με πρωτοφανές σκεπτικό. Είναι κάτοικοι της περιοχής, είναι αντιδρώντες, υλοτόμοι και κυνηγοί. Συσχετίζοντας 6 δικογραφίες στις οποίες όλοι αθωώθηκαν.

Και λέει: «Σε αναζήτηση πιθανών δραστών… πιθανολογείται βάσιμα ότι… με μεγάλο βαθμό πιθανότητας…». Πόσες πιθανότητες να ανεχθούμε;

Ο κ. Σαραφόπουλος – εγώ τον αναφέρω ως «Κλουζό του τμήματος της ασφάλειας», είχε όλη την άνεση να γράψει το σενάριο που φαίνονται όλοι ως κατηγορούμενοι. Αναφέρεται στην άρση απορρήτου, μιλάνε κολλητοί, φίλοι και του φαίνεται περίεργο. Μιλάει ο Μπ. με τον γαμπρό του, ο Παγ. μιλάει με το συνεργάτη του, συγκατηγορούμενο.

Είναι τιμή μου που ήμουν, είμαι και θα είμαι από τους αντιδρώντες. Ύστερα από πολλές συναντήσεις που έκανα με αρμόδιους, είναι μη αναστρέψιμο αυτό που πάει να γίνει και οφείλουμε στα παιδιά μας να μη το επιτρέψουμε.

Τίθεται μετά το θέμα των κεραιών. Βεβαιώθηκε ότι δεν μπορεί να προκύψει ποια κεραία ενεργοποιείται από την όλη διαδικασία.

Θα αναφερθώ σε πολλά συμβάντα όπου πορείες ειρηνικές κατέληξαν σε επεισόδια. Όλα αυτά πότε γίνονταν; Δεν είχαν ξεκινήσει να εκδικάζονται οι προσφυγές των κατοίκων, δεν απέβησαν άκαρπες άρα οι νόμιμες ενέργειες, για να στραφουν σε παράνομες. Υπήρχε αγανάκτηση, αλλά για την παραβίαση αδειών από την εταιρία. Βιώσαμε την κατάργηση κάθε έννοιας νομικού πολιτισμού,καθώς βιώσαμε απαγωγές. Μια μέρα ήμασταν σε επαφή με τον ταξιάρχο Παπουτσή. Ήταν 2 γυναίκες μπουντρουμιασμένες στο υπόγειο για να τις αναγνωρίσει ένας αστυνομικός, και μας έλεγε ο Παπουτσής «δεν είναι εδώ», επί 12 ώρες!

Για να μη μιλήσω για την Τσικνοπέμπτη που μπήκαν στο χωριό τα ΜΑΤ. Θα κλείσω με την εκτίμησή μου ότι η δίκη των Σκουριών αντανακλά την φίμωση κοινωνικών κινημάτων και αγώνων,και θέλει να φιμώσει το κίνημα. Αυτή η βιομηχανία διώξεων με 500 κατηγορούμενους θέλει να τρομοκρατήσει. Δεν θα πρέπει με τίποτα όμως να ποινικοποιήσουμε το φρόνημα.

Κυρίτσης

Θέλω να κάνετε λίγη υπομονή. Ζήσαμε τη δικογραφία βήμα – βήμα από την πρώτη στιγμή. Το συγκινησιακό αυτό κάποιοι πήγαν να το πληρώσουν. Ακόμη κι εμείς κλατάραμε.

Κάποιοι δεν άντεξαν και «ταξίδεψαν». Στη μνήμη αυτών το οφείλουμε, σε αυτούς που έφυγαν από τη ζωή.

Από την πρώτη στιγμή, αν στην σκέψη των προανακριτικών αρχών λειτουργούσε το να βασανιστούμε [να βρούμε στοιχεία], να έχουμε ενδείξεις σοβαρές, τότε δε θα είχαμε φτάσει εδώ. Δεν έγινε τίποτε; Έγινε αλλά όχι από αυτούς [τους κατηγορουμένους]. Κρατήθηκε 14 μήνες η διαδικασία, μερικών όμως ημερών ήταν η κανονική διαδικασία έρευνας.

Δέχθηκαν όλοι το δόγμα του Σαραφόπουλου. [Ο Σαραφόπουλος] δεν είναι αυτήκοος, δεν είναι αυτόπτης, τίποτα απ’ όλα. Πήρε το θάρρος όμως να καταθέσει εκ μέρους όλων. Σε ερώτηση που έγινε από την έδρα «ποιος ήταν ο σκοπός», είπε «ήταν να σκοτώσουν». Οι ίδιοι οι παθόντες είπαν«ήταν να τρομοκρατήσουν». Αυτή η βεβαιότητα και η υπερβολή οδήγησε σε αυτήν την κατάσταση.

Οι κάτοικοι δεν άρχισαν να αντιδρούν τώρα. Η όλη ιστορία είναι από το ’96. Οι διαμαρτυρίες τους τότε οδήγησαν στην παραίτηση της TVX. Τότε δεν προέκυψαν εγκληματικές οργανώσεις. Έρχεται η πώληση μετά των μεταλλείων, με βλαπτική πώληση από πλευράς του Δημοσίου, όπως λέει η Ε.Ε. Υπάρχει απάτη σε βάρος του δημοσίου.

Ποιος είναι ο Πάχτας;

Υπάρχει απόφαση του Δικαστηρίου του Πειραιά που τον χαρακτηρίζει υπόλογο για τις πράξεις του απέναντι στην κοινωνία.

Το μέσο έγινε σκοπός σε αυτή την υπόθεση, όπως είπε ο εισαγγελέας. Δεν διανοούμαι καν, δεν περνάει από το μυαλό μου ότι το έμπειρο τμήμα προστασίας πολιτεύματος στην Ασφάλεια Θεσσαλονίκης, το τμήμα που είναι σε άμεση επαφή με την Αντιτρομοκρατική, δεν έκανε σοβαρή έρευνα. Δεν έχουμε στοιχεία, επειδή δεν τους βγήκε!

Δεν γίνεται με άρση τηλεφωνικού απορρήτου να μην είπε ΕΝΑΣ «πω, την πατήσαμε για εκεί πάνω».

Δεν γνώριζαν καν που βρισκόταν η κεραία, οι της αστυνομιας λένε ότι η κεραία είναι μέσα στο εργοτάξιο, ενώ είναι σε απόσταση 7 χλμ από το εργοτάξιο. Αποκρύπτεται η εμβέλεια. Ποια από τις τρεις κυψέλες ανοίχτηκε; Η πρώτη δείχνει Παναγία, η δεύτερη Σκουριές, η τρίτη δείχνει χαμηλά κάτω.

Αν έλεγε [ο Σαραφόπουλος] ψέμματα και ψάχναμε και βλέπαμε ότι έλεγε ψέμματα, τότε θα εκτίθετο, γι’ αυτό δεν είπε ποιά ανοίγει.

Κύριε πρόεδρε και κύριοι εφέτες, έχουμε απρόσμενη εξέλιξη και συμπεριφορά του

Σαραφ περίεργη. Μιλάει για σίγαση των τηλεφώνων. Είναι δεδομένο ότι οποίος παίρνει τηλ ανοίγει η κεραία. Αποκρύπτει ότι όταν δεχθώ κλήση δεν ανοίγει η κεραία. Άρα είναι αυθαίρετο ότι «μετά τις 19:00 κλείνουν τα κινητά τους».

Όλα αυτά μας βάζουν σε σκέψεις για το πώς γίνεται μια δικογραφία.

Η προσπάθεια που έγινε για το φρονηματικό, δεν είχε στόχο τους συγκεκριμένους αλλά μια ολόκληρη κοινωνία.

Τα συντονιστικά κατήγγειλαν το περιστατικό [τον εμπρησμό] και είπαν ότι θα έχει αποτέλεσμα τη συρρίκνωση του κινήματος.

Το 2012 έχουμε έναρξη υλοτόμησης. Έγινε το Σεπτέμβριο του ’12 που είχαμε μαζική συμμετοχή από ολο τον κόσμο. Ήταν την προηγούμενη μέρα η ΔΕΘ και μετά ήρθε ο κόσμος από τη ΔΕΘ στο βουνό.

Κορύφωση έχουμε το 2014 που δέχθηκε ήττα η δημοτική αρχή της περιόδου εκείνης.

Με το μόνο που ασχολείται η κοινωνία είναι με τις δικες.

Ακούστηκε το περί ηθικής απόδειξης. Άλλο όμως η ανέλεγκτη κρίση και άλλο η ανεξέλεγκτη κρίση. Μπορείτε ελεύθερα να κρίνετε ποια στοιχεία καθιστούν ενόχους, δεν έχετε το δικαίωμα όμως να χρησιμοποιήσετε πειστηρίο που συλλέχθηκε παράνομα.

Αυτό που πρέπει να δούμε είναι η δίκαιη κρίση.

Δε μπορεί να γίνεται ευαγγέλιο η καταθεση Σαραφόπουλου.

Θα πρέπει να σταθούμε και να αξιολογήσουμε την πραγματική αλήθεια, όχι τη φαινομενική.

Όχι αυτό που κατασκευάστηκε – όχι από εσάς αλλά από αυτούς – απλά και μόνο για να καταδικάσουμε κάποιους.

Το τεκμήριο της αθωότητας το έχουμε καταργήσει. Ερχόμαστε να αποδείξουμε ότι κάποιοι συνομιλούν επειδή είναι φίλοι!

Και δεν έρχονται οι διωκτικές αρχές να πουν, γιατί είναι ένοχοι, πού συνεννοήθηκαν και τί έκαναν; Ακόμη και ο Σαραφόπουλος δεν μπόρεσε να μας πει λέξη για κάτι πέρα από την τυπική συνομιλία που είχαν όλοι.

Έχει καταστρατηγηθεί το τεκμήριο της αθωότητας και φτάσαμε να μη βασιζόμαστε στην αρχή της νομιμότητας και να πηγαίνουμε στην σκοπιμότητα.

Πάμε σε άλλες κοινωνίες, όπου ο σκοπός αγιάζει τα μέσα και ο φόβος κυριαρχεί, σε κοινωνίες οργουελικές.

Ο σκοπός ήταν να καταστείλουν.

Κλείνοντας θέλω να πω ότι οι διώξεις είναι φρονηματικές, στο σύνολό τους, όχι προς πρόσωπα.Το βούλευμα λέει «οι κατηγορούμενοι από κοινού και με άλλους εντάχθηκαν σε εγκληματική οργάνωση με σκοπό να ματαιώσει την επένδυση και να δημιουργήσει φοβικό κλίμα σε επενδυτές».Αν έχεις θέση αρνητική για την εξόρυξη, είσαι εν δυνάμει κατηγορούμενος.

Αυτές είναι οι σκέψεις μας, στα χέρια σας οι 9.

Είμαι πεισμένος ότι το δικαστήριο για πολλούς έχει πλήρη πεποίθηση ότι δεν συμμετείχαν και για τους άλλους υπάρχουν ισχυρότατες ενδείξεις ότι δεν συμμετείχαν.

Σωτήρογλου

Το βούλευμα είναι τρομακτικό. Όχι γιατί υπήρχε περίπτωση να σταθεί σε κάποιο δικαστήριο αλλά λόγω της συγκυρίας. Ευτυχώς είχαμε εσάς απεναντί μας. Να πω και κάτι για τον κύριο εισαγγελέα.Ήταν εξαιρετικά δομημένη [η πρόταση]. Εμένα με στεναχωρήσατε μόνο για έναν εντολέα μου, για το κινητό που άλλαξε. Θα ξεκινήσω από την ανάποδη δομή και θα πω για τη μη συμμετοχή του Προδ.

Εδώ, ο αστυνομικός, ο μοναδικός μάρτυρας κατηγορίας, είπε: «εκείνη τη μέρα ο Δημ. συνομιλεί 4φορές με τον Προδ.», λέει στην ίδια κατάθεση πότε εγιναν οι κλήσεις και δείχνει 4 κλήσεις.

Αυτό δίνει 2 ενδεχόμενα. Είτε ο Προδ. ήταν μπούφος και δεν καταλαβαίνει τις οδηγίες που του έδινε ο Δημ, είτε αυτό, που αποδείξαμε κιόλας, ότι ήταν σε συνέδριο, σε υπόγειο που δεν έπιανε,οπότε έπεφτε η γραμμή και ξαναέπαιρνε.

Δεν τίθεται θέμα. Κι όμως, μόνο αυτά ήταν αρκετά, οι 4 κλήσεις, για να κατηγορηθεί αυτός ο άνθρωπος για όλα αυτά τα κακουργήματα.

Ο Πρ.Π., ο άλλος εντολέας μου, είχε γενέθλια εκείνη τη μέρα. Επειδή είχε κλειστό το κινητό του την ημέρα της γιορτής του, του χρεώνουν 15 κακουργήματα. Το 2ο στοιχείο για την ενοχή του,είναι η αλλαγή του κινητού τηλεφώνου [προσκομίζει απόδειξη αγοράς]. Στις 16 είναι τα γενέθλιά του και του κάνει η κοπέλα του δώρο καινούργιο κινητό, το πρώτο του smartphone. Η αλλαγή της συσκευής γίνεται 4 ημέρες μετά όμως. Δοκίμασε το κινητό του κάνοντας το χατίρι στην κοπέλα του αλλά δε τον βόλεψε, γιατί αυτοί οι άνθρωποι, ως εργάτες, χρησιμοποιούν σκληρά [ανθεκτικά]κινητά, τύπου CAT, οπότε ξανάλλαξε και πήγε σε τυπικό με κουμπιά.

Μπορούμε να καταλήξουμε με βεβαιότητα ότι συμμετείχε στα επεισόδια με αυτά τα στοιχεία;Ποιος ήταν εν τέλει; Ρωτήσατε πολλές φορές «ποιος είχε όφελος;». Είχε το κίνημα; Όχι.

Οι δυο αυτοί αδελφοί Πρ. ασχολούνται με τη γη. Είναι άνθρωποι της γης. Αν αφήσουν τη γη να καταστραφεί και δεν πάλευαν ενάντια στην εξόρυξη, θα καταστρεφόταν η δουλειά τους και η ζωή τους. Ζητάω την απαλλαγή τους γιατί δεν υπάρχει κανένα αποδεικτικό στοιχείο.

avatar
  Subscribe  
Notify of