omnia banner1
omnia banner2
Απόψεις & Αναλύσεις

Γιατί δεν είμαι Charlie Hebdo

[Προ-προειδοποίηση: Αν κάποιος συμπεραίνει ότι το άρθρο αυτό γράφτηκε για να στηρίξει θρησκευτικές πίστεις, έχει σοβαρά προβλήματα και καλείται να τα λύσει - πρώτα πρώτα γιατί μοιάζει φρικτά με τους δολοφόνους των συντακτών του Charlie Hebdo]

Θα ξεκινήσω από τους γνωστούς στόκους που με μαθηματική βεβαιότητα αντιδράσεων αγέλης εξοργίστηκαν ήδη από τον τίτλο, πριν καν διαβάσουν το κείμενο: η δολοφονία των σκιτσογράφων και συντακτών της πλουραλιστικής, αριστερο-αναρχοαυτόνομης εφημερίδας είναι εξορισμού έγκλημα μίσους. Οι δράστες είναι, πρακτικά, υπάνθρωποι, καθώς απάντησαν σε αυτό που θεώρησαν προσβολή με αφαίρεση της ζωής των «αντιπάλων» τους.

Πάμε, τώρα, από την ίδια την ενέργεια σε μερικές από τις προεκτάσεις της.

[Edit: Ορισμένοι, ιδεολογικά (ή και προσωπικά) προκατειλημμένοι, παρουσιάζουν τις σκέψεις που ακολουθούν ως δήθεν υπεράσπιση της επίθεσης, παραλείποντας κάποια σημεία και προβάλλοντας άλλα, λέγοντας ότι το ρεζουμέ είναι μια συλλογιστική του τύπου: «ε, κι αυτοί προκάλεσαν». Σε καμμία περίπτωση.

Ο σκοπός του παρόντος κειμένου δεν είναι να αναλύσει την επίθεση και τα αίτιά της. Η ενέργεια της σφαγής είναι αυτονόητα απάνθρωπη, άλογη και, όταν και αν εξιχνιαστεί ή υπάρξουν στοιχεία σχετικά με τους δράστες της - προς το παρόν έχουμε μόνο υπόπτους - και τα κίνητρά τους, θα μπορούμε να μιλήσουμε για το ίδιο το γεγονός. Μόνη μου επιθυμία με αυτές τις γραμμές ήταν να δείξω γιατί, παρά την συνολικά πολύ καλή δουλειά της Charlie Hebdo, διαφωνούσα και διαφωνώ με ένα τμήμα της, αυτό που είχε να κάνει με την σάτιρα απέναντι σε έναν ολόκληρο πληθυσμό. Χωρίς, φυσικά, να διαφωνώ στο παραμικρό με την σάτιρα απέναντι σε οποιαδήποτε θρησκεία.]

Η «σάτιρα» της Charlie Hebdo ανέδιδε εδώ και χρόνια ένα άρωμα φανατικού δυτικισμού. Μοιάζοντας με προέκταση του «καταδικάζουμε την βία απ' όπου κι αν προέρχεται», η πολιτική δημοσίευσης της εφημερίδας σατίριζε (συνήθως με φτηνό χιούμορ) τόσο τον ευρωπαϊκό συντηρητισμό (πατρίς, θρησκεία, οικογένεια), όσο και τον ισλαμικό συντηρητισμό (συνήθως με αφορμή γεγονότα σε ισλαμικές χώρες). Μόνο που σ' αυτήν την φαινομενική συνέπεια, υπήρχε ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα: Η Charlie Hebdo δεν βρισκόταν σε ισλαμική χώρα.

Αντιθέτως, βρισκόταν και δραστηριοποιούνταν στην Γαλλία, μια από τις κραταιές αποικιοκρατικές δυνάμεις, ρητά ή υπόρρητα χριστιανική, με γκετοποιημένους μουσουλμάνους πολίτες - πρώην σκλάβους και ενεργό συμμετοχή σε σειρά «ανθρωπιστικών» επεμβάσεων της, μετά την 11η Σεπτεμβρίου, συνασπισμένης Δύσης υπό το δόγμα «όποιος δεν είναι μαζί μας είναι εναντίον μας». Επίσης, η Γαλλία βρίσκεται στον πυρήνα του πολιτικού σχεδιασμού της Ευρώπης-φρούριο, με αντιμεταναστευτικές πολιτικές που κοστίζουν χιλιάδες ανθρώπινες ζωές προσφύγων κάθε χρόνο. Η Charlie Hebdo με το ένα χέρι κατεδίκαζε αυτές τις πολιτικές και με το άλλο χέρι τις νομιμοποιούσε, αναπαράγοντας και θεμελιώνοντας «πολιτικά» σ' ένα αριστερόστροφο πλαίσιο, όλα τα στερεότυπα μίσους των Δυτικών λευκών για τους άραβες, τους μουσουλμάνους (όχι το Ισλάμ καθ' εαυτό), την κουλτούρα τους, τον τρόπο ζωής τους.

Ήταν ακριβώς μετά την 11η Σεπτεμβρίου και μέσα στην έξαρση μίσους του δυτικού, λευκού κόσμου για κάθε τί που θύμιζε ανατολική κουλτούρα, έστω και με περιφερειακή σχέση με τη θρησκεία, που η Charlie Hebdo επέλεξε να αναδείξει (στην Ευρώπη) το δήθεν πρόβλημα του ισλαμικού φονταμενταλισμού (στην Μ. Ανατολή). Με το πρόσχημα της άσκησης κριτικής διά της σάτιρας προς κάθε κατεύθυνση, κατέφυγε πολλές φορές σε μισογύνικα, καθαρά και συγκεκαλυμμένα ρατσιστικά και, συνήθως ισλαμοφοβικά κλισέ.

Σ' αυτό το σημείο, είναι καλό να θυμόμαστε ότι η σάτιρα επιτίθεται στον ισχυρό, στην εξουσία. Σάτιρα προς τον αδύναμο δεν νοείται, είναι κοινή βλακεία, εξυπνακισμός ή σκατοψυχιά. Δεν είναι δυνατόν να αφορίζεις, να γενικεύεις, να εκτοξεύεις μύδρους εναντίον των μουσουλμάνων (όχι του Ισλάμ ως θρησκείας), ξεχνώντας ότι αυτοί είναι οι β' ή και γ' κατηγορίας πολίτες στην χώρα σου, άσχετα αν είναι φανατικοί, απλώς πιστοί, κατ' όνομα ή και δεν πιστεύουν καθόλου αλλά ανήκουν σε κοινότητα με έντονο ισλαμικό στοιχείο (οικογένεια, γειτονιά, κ.ο.κ.).

Αυτοί οι άνθρωποι, αργά ή γρήγορα, θα θεωρήσουν προσωπική αυτήν την προσβολή. Ναι, είναι παράλογο αυτό· ναι, δεν είναι ορθή σκέψη· ο καταπιεσμένος όμως δεν μπορεί, δεν προλαβαίνει να σκεφτεί ορθά, αναλυτικά, ψύχραιμα. Είναι καταδικασμένος από το κοινωνικό και πολιτικό σύστημα που κι εσύ αντιλαμβάνεσαι ως καταπιεστικό να πουλάει και το κορμί του ακόμα στον βωμό της δουλειάς ή της μικροπαραβατικότητας - όταν δεν έχει άλλα περιθώρια - για να ταΐσει άλλα δύο, τρία ή περισσότερα στόματα των ανθρώπων που αγαπάει.

Όπως ειπώθηκε από κάποιον μουσουλμάνο στο twitter, η επίθεση αυτή ήταν 100% αδικαιολόγητη αλλά και 100% αναμενόμενη. Όπως και η υποκριτική διαχείρισή της από το ίδιο το πολιτικό σύστημα και τα ακροδεξιά σκατά που σατίριζε η Charlie Hebdo.

Κρίμα.

Rate this blog entry:
89

Comments

  • Guest
    vag_stephanou 08 Ιαν 2015 | 12:17

    Πάντως από τη στιγμή που κάνει το ίδιο για όλους (χριστιανούς, εβραίους κλπ) δε νομίζω πως μπορεί να κατηγορηθεί για στοχοποίηση και μεροληψία απέναντι στους μουσουλμάνους.

    Η σάτιρα ακόμα και όταν βγαζει ένα κλισέ μπορεί κάλλιστα και να κοροιδεύει και το ίδιο το κλισέ... Και σίγουρα δεν μπορεί να θεωρηθεί η αιτία για αυτές τις πράξεις, αλλά η ίδια η καταπίεση και περιθωριωποίηση, όπως σωστά αναφέρεις. Αντίθετα, η σάτιρα μπορεί να κινητοποιήσει, παρόλο που μπορεί να μην είναι political correct.

  • Λουκάς Σταμέλλος
    Λουκάς Σταμέλλος 08 Ιαν 2015 | 12:26

    Μα είναι ακριβώς εκεί που εστιάζεται η αντίρρησή μου. Το «εναντίον όλων» δεν ευσταθεί ως πρόσχημα για την καλλιέργεια στερεοτύπων εναντίον της εκεί μειονότητας.

    Reply Cancel
  • Guest
    Ζ 08 Ιαν 2015 | 13:52

    Εγω δεν βλέπω κατά πόσο καλλιέργησε στερεοτυπα εναντίον της εκεί μειονότητας...
    Στην καλύτερη περίπτωση, εξέθετε τόσα χρόνια τη αντίστοιχη σκατοψυχία μέρους της Γαλλικής κοινωνίας όπως αυτής που ξέρουμε καλά στην Ελλάδα.

    Στο ότι ο άλλος αν είναι καταπιεσμένος και εξαθλιωμένος (και έχουν προηγηθεί πολλά πριν φτάσουμε να έχουμε μουσουλμανους τρίτης γενιάς στη Γαλλία των οποίων ο φανατισμός πουθενά δε συγκρίνεται με των πιο ήπιων και μαζεμένων παππούδων τους) και δε το παίρνει κατ'ανάγκη ψύχραιμα συμφωνώ.
    Όπως και στο ότι αργά ή γρήγορα, με το φασισμό και τη μιζέρια να φουντώνουν στην Ευρώπη, αυτό θα συνέβαινε. Αλλά δε το κάνανε εν αγνοία τους, κατά δικιά τους ομολογία. Και βεβαίως, το ζήτημα είναι, πρέπει να ενδίδουμε στην λογοκρισία που επιθυμεί ο φανατισμός;
    Ακόμα και στη Γαλλία, που κατ'εικόνα της Ελλάδας πάει κατα διαόλου με λιτότητες κτλ, οι Μουσουλμάνοι ή αραβικής καταγωγής στην μεγάλη πλειοψηφία τους απέχουν από αυτούς τους καρκίνους και επικροτούν την ελευθερία που εξέφραζε ένα Σαρλι Εμπντό.

  • Λουκάς Σταμέλλος
    Λουκάς Σταμέλλος 08 Ιαν 2015 | 14:26

    Να εξηγηθώ για άλλη μία φορά: Τίποτα δεν δικαιολογεί καμμία από τις επιθέσεις που έχει δεχτεί η Charlie Hebdo, πολύ περισσότερο την χτεσινή δολοφονία.

  • Guest
    Μπάμπης 08 Ιαν 2015 | 19:56

    Ναι, αλλά η σάτιρα δεν συμβαίνει σε κενό αέρος. Δεν στρέφεται προς την ίδια κατεύθυνση η σάτιρα απέναντι στον μουσουλμανικό φονταμενταλισμό όταν γίνεται από έναν που βρίσκεται στην Ευρώπη, σε σχέση με κάποιον που βρίσκεται στα Εμιράτα. Μπορεί εσύ στην ελλάδα να είσαι ενάντια σε όλες τις θρησκείες, αλλά δεν θα ξεσηκώσεις τις ίδιες αντιδράσεις αν κοροϊδέψεις τον ινδουισμό σε σχέση με το να κορόιδευες το χριστιανισμό.

  • Guest
    Fay Le Strange 23 Ιαν 2015 | 17:19

    Βασικά οι Χριστιανοί και Ινδουιστές δεν θα κάτσουν να σκασουν για το αν θα τους σατηρισει η ΟΠΟΙΑ γαλλική και μη εφημερίδα, αλλά οι Ισλαμιστές, πόσο μάλλον οι Τζιχαντηστές είναι φανατικοί μέχρι το κόκαλο, και είναι γνωστό παγκοσμίως τι είναι ικανοί να κάνουνε.
    Οι δολοφόνοι λοιπόν, δεν πήγαν τυχαία στην Charlie Hebdo, άρα το μήλο της Έριδας ανήκει στην ίδια την εφημερίδα. Μεν έχουμε δημοκρατία, ελευθερία σκέψης και λόγου (ΕΝΝΟΕΊΤΑΙ!) αλλά μήπως καμιά φορά πρέπει να σκεφτόμαστε και τις συνέπειες των πράξεων μας; Μήπως λοιπόν δεν φταίνε ΜΌΝΟ οι Τζιχαντηστές αλλά και η ίδια η Chalrie Hebdo που τους έδωσε αφορμή;
    Οεο;

  • Guest
    Ζ 08 Ιαν 2015 | 12:21

    Όποιος κι αν είσαι κυριούλη,
    σίγουρα δεν έχεις ούτε υποψία για τι δουλειά έκανε η εφημερίδα αυτή. Μόνο με το Ισλάμ ασχολούνταν; ετσι σου'παν;
    Έτσι μάλλον θα προτιμουσαν κάτι ενδοχώριοι ταλιμπαν σαν τον 'Αδωνι ή τον Σαμαρά.

  • Λουκάς Σταμέλλος
    Λουκάς Σταμέλλος 08 Ιαν 2015 | 12:24

    Ξαναδιαβάστε, αν θέλετε:

    Μοιάζοντας με προέκταση του «καταδικάζουμε την βία απ' όπου κι αν προέρχεται», η πολιτική δημοσίευσης της εφημερίδας σατίριζε (συνήθως με φτηνό χιούμορ) τόσο τον ευρωπαϊκό συντηρητισμό (πατρίς, θρησκεία, οικογένεια), όσο και τον ισλαμικό συντηρητισμό (συνήθως με αφορμή γεγονότα σε ισλαμικές χώρες). Μόνο που σ' αυτήν την φαινομενική συνέπεια, υπήρχε ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα: Η Charlie Hebdo δεν βρισκόταν σε ισλαμική χώρα.

    Reply Cancel
  • Guest
    Z 08 Ιαν 2015 | 13:20

    Αυτό ακριβώς δεν αντανακλα την δειλή ακροδεξιά αντίληψη του "για τον Μωάμεθ γιατί δε λέτε τίποτα;"
    όχι ότι σας κατηγορώ για ακροδεξιές πεποιθήσεις, αλλά όσον αφορά την ανάγνωση του φαινομένου αυτού.

  • Λουκάς Σταμέλλος
    Λουκάς Σταμέλλος 08 Ιαν 2015 | 14:29

    Το θέμα που με προβλημάτισε δεν είναι η σάτιρα κατά του Ισλάμ ως θρησκείας αλλά κατά του «μουσουλμάνου» ως καρικατούρα. Οι σκιτσογράφοι και βέβαια ήθελαν να το αναγάγουν στην αφαίρεση του φανατικού πιστού, πιθανότατα όμως δεν σκέφτηκαν πώς αυτό στρέφεται ως γενίκευση πρώτιστα και αναπόφευκτα κατά των μουσουλμάνων (ή ισλαμικής κουλτούρας) υπηκόων της Γαλλίας.

    Reply Cancel
  • Guest
    pirates 08 Ιαν 2015 | 12:53

    Οταν στις ταξεις των ταπεινωμενων της Δυσης στρατολογουν οργανωσεις πολυ περα απο το πολιτικο Ισλαμ,με διακυρηγμενο στρατιοπολιτικο στοχο τη δημιουργια Χαλιφατου,μια νεα διασταση ειναι η μεταφορα του πολεμου Ας μην ξεχναμε οτι και ο Βιττοριο Αριγκονι σαν σταυροφορος εκτελεστηκε απο τα σαλαφια στη Γαζα ΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΜΕ πρεπει να υπερβουμε τα στερεοτυπα

  • Guest
    Angelique kourounis 08 Ιαν 2015 | 12:58

    Diafono rizika .
    Den exo elleniki alfabito gia na sto po, alla eimai Charlie, kai tha eimai stin sigrentrosi simera to bradi.
    Oxi epidi douleva gia afti tin efimerida, oxi epeidi exasa politimous kai monadikous filous, oxi epeidi alloi xaropalevoun, alla epidi pistevo akradata oti Nai, boroume na gelasoume gia ola se opiadipote pereptosi. oxi mono boroume alla epiblalete prepei ! Dioti pistevo oti den iparxoun fragmoi stin elefterotipia, sti satira.
    Diafono dioti kaneis ena megalo lathos , O Charlieden starizei tous adinamous kai tosu ftoxous, alla tin exousia , tous exontes kai katexontes, tous fanatikous plousious i ftoxous, satirizei osous pisteuoun oti exoun dikio pousious i fotxous oti katexoun ton ortho logo dioti o Charlie den pistevi se ena orho logo alla de pollous diaforous orthous logous.
    Dioti o Charb, O Cabu, O Wolinski, O Honoré ixeran ton kindino pou diatrexan kia den to ebalan kato, sinexisan .
    Sinexizan na satirizoun olous kai oles dioti afti itan i doulia tous , ta pistevo tous; O Riss pou eixe erthei edo stin ellada gia na kanei kataplikitiki doulia gia tin crisi kai tin xrisi avghi enai baria travmatismenos . Mou eixe pei ton noembri pou ton eida, oti nai otan tha apofasisoun na tous tinaxoun ston aera tipota kai kanenas den tha tous stamatouse alla sinexizei dioti na min sinexisei tha itan i niki tous .To mono pou ton enoxlouse mou eixe pei, einai oti den ixere apo pion tha t'ourthei: Apo akrodexious , apo fanatikous cristianous? apo islamistes ? apo kathos prepistes? mou eixe pei gelontas " tha einai i ekplixi" .
    Stin Charlie skitsografousan mousoulmanoi, ebraioi, christianoi kai atheoi andres kai ginaikes. Eixan diafores alla gelousan oloi mazi. Exies dikio otan les oti tora oloi theoroun ton eafto tous Charlie einai yportites. Einai kai fobamai min ginei afti i istoria ena prosxima gia ena Patriot Act alla galika pragma pou dentha to ithelan me tipota ta paidia tou Charlie.
    Exeis episies dikio se ena allo pragma : i epithesi itan anamenomeni dioti to misos einai aperanto opos i blakeia.
    An beis ston kopo omos na diabaseis to Charlie Hebdo, -boro na sou ta daneiso kai na sous ta metafraso-, den tha deis pouthena misos , den tha deis oute ixnos misoginias, rasismou apiokratismou tha deis skliri kritiki stin exousia , stin politiki tis gallias kai ollon ton allon kraton, tha deis oti afta pou egrapses ta eixan eidi sxoliasei me ta skitsa tous ,
    Alla pano apo ola, tha deis afthadeia gia olous, kai ola avlabeia kai aperandi agapi gia ton anthropo, kai an stiseis afti, pola ma pola gélia mono pou tora épapapsan , gia ena diastima mono, - gia ena diastima-, dioti tha to xanastitoume afto na eisai , na eiste oloi sigouroi Angélique Kourounis

    Reply Cancel
  • Λουκάς Σταμέλλος
    Λουκάς Σταμέλλος 08 Ιαν 2015 | 13:16

    Συμμερίζομαι πλήρως όλα αυτά που γράφεις. Αυτά έχω καταλάβει κι εγώ από ξεφύλλισμα κατά καιρούς της εφημερίδας (και μαζί σου). Απλά σημειώνω αυτό που νομίζω ότι ήταν φάουλ στην πολιτική τους.

  • stRts
    stRts 13 Ιαν 2015 | 05:39

    Ποιά πολιτική ρε Λουκά? Σάτιρα λέμε έκαναν οι άνθρωποι... πολιτικοποιημένη μεν, αλλά σάτιρα!
    Εγώ δε την έχω ξεφυλλίσει καν την Charlie αλλά τι σκατά πολιτική να είχαν αν όντως σατίριζαν τους πάντες και αγοούσαν του κινδύνους..?
    Η γελοιογραφία επίσης, εκτός από σάτιρα είναι και μία μορφή τέχνης και οποιαδήποτε τέχνη πρέπει να βγαίνει αυθόρμητα και αυτό που δεν έχεις καταλάβει είναι πως από το άρθρο σου ουσιαστικά βγαίνει ένα συμπέρασμα κατ΄εμέ:
    Ότι θα έπρεπε να είναι πιο επιλεκτικοί στο τι σατιρίζουν, να ζουν με φόβους και να βάλουν και λίγο την αυτολογοκρισία σε ότι κάνουν. Δηλαδή να μη κάνουν ότι γουστάρουν, να συνεχίσουν να κάνουν σάτιρα αλλά με υποχωρήσεις και συμβιβασμούς κάτι το οποίο δεν έγινε και η συνέχεια είναι γνωστή...
    Τέλος όταν η τύπισα από πάνω σου χει γράψει ολόκληρο σεντόνι με τόσα facts και τόση επιχειρηματολογία, δε γίνεται να λες "Συμμερίζομαι πλήρως όλα αυτά που γράφει" λες και σου λέει απλά απόψεις της... και δε ξέρω αν είστε φίλοι, δε με ενδιαφέρει. Σημασία έχει πως τα λέει πολύ ωραία και δείχνει να ξέρει και τι λέει.

    Θα διαβάσω άλλη στιγμή και τα υπόλοιπα comments αλλά δε ξέρω... Μέχρι στιγμής νομίζω πως το συζητάς εκτενώς μόνο με όσους τους άρεσε το άρθρο. Ελπίζω να κάνω λάθος γιατί θα ήταν απογοήτευση κάτι τέτοιο για μένα. Δεν είναι όμως και παράλογο να νομίζω κάτι τέτοιο με τέτοιο πρόλογο που έχει το άρθρο... γιατί αυτό πιστεύω πως ήταν το μεγαλύτερο σου λάθος με αυτό το άρθρο από την πρώτη στιγμή που το διάβασα και δε ξέρω αν το σχολίασε άλλος... αλλά θα διαβάσω όλα τα comments και θα δω.

    Προκαταβάλεις και προειδοποιείς τον αναγνώστη, για ποιό λόγο?? Χρησιμοποιείς χαρακτηρισμούς όπως "στόκοι" και "έχει σοβαρα προβλήματα όποιος δε καταλάβει τι έννοω".
    Μεγάαααλο φαουλ φάουλ φίλε, άρθρο που μοιράζεσαι τις απόψεις σου να έχει ύφος ειρωνικό και υποτιμητικό προς τον αναγνώστη.. Και να μου άρεσε το άρθρο δε θα γούσταρα αυτή την προκλητική έπαρση.
    Εγώ που κατάλαβα τι έννοεις και δε μου άρεσε το άρθρο θα σου δώσω μία συμβουλή για την επόμενη φορά που οι αντιδράσεις και οι αντίθετες απόψεις θα είναι αναμενώμενες:
    Μη κάνεις κανένα πρόλογο! Καμία προειδοποίηση! Μπες κατευθείαν στο ζουμί και πείσε τον αναγνώστη με το περιεχόμενο του άρθρου.....
    Αυτά.

  • Guest
    Μοσέ Νταγιάν 08 Ιαν 2015 | 13:05

    Κάνε μια λίστα με τι το ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ να σατιρίζουμε, βάλε και τις ποινές δίπλα για όσους δεν πειθαρχήσουν... Και την καφίγια μην ξεχάσεις στην διαδήλωση, την καλή!!!

  • Λουκάς Σταμέλλος
    Λουκάς Σταμέλλος 08 Ιαν 2015 | 13:18

    Νόμιζα ότι η σάτιρα αποτελούσε μορφή ελέγχου του ισχυρού και της εξουσίας.

  • Guest
    Z 08 Ιαν 2015 | 13:22

    τώρα μπερδεύτηκα.
    αυτό το τελευταίο είναι σάτιρα ή το πιστεύετε;

    Reply Cancel
  • Guest
    Κτήνος 08 Ιαν 2015 | 13:26

    Δεν έχεις πρόβλημα να σατιρίσουν τo ολοκαύτωμα υποθέτω; επειδή έχουν και παραέχουν οι ομοθρησκοί σου και δεν τολμούσαν οι εκδότες του περιοδικού...

  • Guest
    Z 08 Ιαν 2015 | 13:40

    Σχετικά με το Ολοκαύτωμα.

    Στη Γαλλία υπάρχει νομοθεσία που ποινικοποιεί κάποια ακραία πράματα όπως πχ την άρνηση του, και επίσης έχει μια πολύ δυνατή τάση να ταμπελώνει κάποιες σκέψεις ως αντισημιτικές ενώ δεν είναι κατ'ανάγκη (κλασικό παράδειγμα, λέω ότι "ο Φαμπιούς είναι ένα κάθαρμα", άρα είμαι αντισημίτης επειδή τυχαίνει να είναι Εβραίος. Τραγικό λογικό σφαλμα, και είναι κάτι που προκαλούσε δύσπνοια εδώ και πολλά χρόνια, πιθανότητα είναι αποτέλεσμα της ένοχης συνείδησης πολλών Γάλλων που έδωσαν χωρίς ενδοιασμούς πολλούς Εβραίους επί ΒΠΠ).

    Ενώ ούτε υφίσταται εύκολα καλόγουστο χιούμορ στο θέμα αυτό, ουτε νοείται σώφρων άνθρωπος να αρνείται το γεγονός, υπάρχει πολύς κόσμος στη Γαλλία, και στην Αριστερά και γενικά που πιστεύει ότι τέτοιοι νόμοι είναι ελευθεριοκτόνοι, και ότι δε θα'πρεπε να υπάρχουν, ακόμα κι αν αφορούν απόψεις που δεν εκφράζουν με τίποτα τον συγκεκριμένο κόσμο.

  • Guest
    Κτήνος 08 Ιαν 2015 | 13:43

    Ενω το να έχεις τον Μαχομετ στα 4 θεωρείται καλού γούστου; http://web2gc.esj-lille.net/2012/09/20/charlie-hebdo-le-nouvel-ami-de-lextreme-droite/

Guest 20 Σεπ 2017 | 19:34